مرکل خواستار محدودیت استفاده از جاسوس‌افزار «پگاسوس» شد

صدر اعظم آلمان امروز در جمع خبرنگاران خواستار محدودیت فروش جاسوس افزار صهیونیستی «پگاسوس» شد.

به گزارش ایمنا، در پی جنجالی شدن موضوع جاسوس‌افزارهای رژیم صهیونیستی موسوم به «پگاسوس»، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران خواستار محدود شدن استفاده از این جاسوس افزار شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مرکل در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه پگاسوس گفت که حائز اهمیت است که نرم‌افزار هک پگاسوس به دست افراد نااهل نیفتد.

وی ادامه داد که کشورهایی که در خصوص نحوه استفاده از نرم‌افزار جاسوسی هیچ‌گونه نظارت قضائی ندارند، نباید حق استفاده از جاسوس‌افزار را داشته باشند.

طبق گزارش رویترز، هفده سازمان رسانه‌ای روز یکشنبه هفته جاری (بیست و هفتم تیرماه)، نتیجه تحقیقی را منتشر کردند مبنی بر اینکه جاسوس افزار پگاسوس ساخت و تحت لیسانس شرکت صهیونیستی «NSO» در هک موفق تلفن‌های هوشمند خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه)، برخی از رسانه‌های غربی نیز گزارش دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است. هرچند که گفته می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند؛ اما رئیس جمهور فرانسه این هشدارها را جدی نگرفته است.

از طرف دیگر، ظاهراً آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بعضی از شخصیت‌های دینی، سیاسی و نظامی بلندپایه عراق هدف این جاسوس‌افزار صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته، موضوع جاسوس افزار پگاسوس به یکی از مسائل مهم امنیتی کشورهای جهان تبدیل شده است به طوری که ماکرون امروز جلسه‌ای را با شورای دفاعی فرانسه در خصوص این جاسوس افزار و مسئله امنیت سایبری برنامه‌ریزی کرده است.

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به عنوان یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده بود که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت NSO مستقر در فلسطین اشغالی است و از آن برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس پیشین این روزنامه استفاده شده است؛ خاشقچی‌ای که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد و هنوز از سرنوشت جسد او خبری نیست.

منبع: فارس

کد خبر 508945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.