اکوپارک مشهد امروز افتتاح می شود

شهردار مشهد از افتتاح "اکوپارک" مشهد خبر داد و گفت: وجود یک دهکده در دلِ طبیعت برای خانواده‌ها، شاید در زندگی شهرنشینی به راحتی دست یافتنی نیست اما در زیست پارک تلاش کردیم تا بتوانیم با هدف معرفی زندگی روستایی و عشایری، بزرگترین بوستان موضوعی روستایی و عشایری کشور را در شهرمان ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در اینستاگرام خود نوشت:

"مردم نازنینِ مشهد، سلام

امشب قصد دارم درباره یکی دیگه از پروژه‌های متفاوت که به احتمال زیاد می‌تونه کلی حال خوب ایجاد کنه باهاتون صحبت کنم.

به لطف خدا زیست پارک مشهد فردا همزمان با عید سعید قربان در اختیار شما همشهریان عزیز قرار میگیره. قبلاً درباره این پروژه با نام «اکوپارک» توضیحاتی رو عرض کرده بودم.

صادقانه بگم پروژه از اون چیزی که فکر می‌کردم خیلی بهتر دراومده. امروز که برای اطمینان از آماده بودن پروژه برای افتتاح به اونجا رفته بودم به عنوان شهروند خیلی لذت بردم.

وجود یک دهکده در دلِ طبیعت برای خانواده‌ها، شاید در زندگی شهرنشینی به راحتی دست یافتنی نیست اما در زیست پارک تلاش کردیم تا بتونیم با هدف معرفی زندگی روستایی و عشایری، بزرگترین بوستان موضوعی روستایی و عشایری کشور رو در شهرمون ایجاد و در این زمینه هم شعار مشهد یک الگو رو عملیاتی کنیم.

در کنار جذابیت‌های بصری این پروژه که الهام‌گرفته از فرهنگ عشایری هست و روشنایی دهکده با المان‌های طبیعی و هم‌چنین وجود سیاه چادرهای بر گرفته از چادرهای اصیل عشایر خراسان، تلاش کردیم تا فضایی رو برای تولیدات عشایر و محصولاتشون مثل دوغ محلی، آش و ارائه صنایع دستی مثل گلیم، خورجین و جوراب پشمی ایجاد کنیم.
بهتره بدونید اسب، بز، گوسفند، مرغ و خروس هم از حیواناتی هستند که در این فضا زندگی می‌کنند تا شهروندان عزیزی که به این دهکده مراجعه می‌کنند برای ساعاتی هم که شده از زندگی شهرنشینی فاصله بگیرند و از حالِ خوب زندگی تو این فضا لذت ببرند.

با افتتاح زیست پارک مشهد بعد از کوهشار مشهد دو پروژه مهم در زمینه گسترش فضای تفرجگاهی و توسعه فضای سبز شهری در این یکماه در اختیار شما عزیزان قرار میگیره.

از صمیم قلبم بابت همراهی‌های دکتر یعقوبی و همکارانشون در معاونت خدمات شهری طی دو سال و نیم گذشته ممنونم و در این پروژه بطور خاص به مهندس رضوی که انصافاً کارش عالی بود و همکارانشون و همه کسانی که برای این پروژه زحمت کشیدند، خداقوت میگم.

پی‌نوشت: درباره موقعیت مکانی زیست پارک احتمالاً سوال خواهید داشت. در واقع زیست پارک میشه نقطه اتصال کوه پارکمشهد و پارک خورشید. از لحاظ مسیر دسترسی هم می تونید از کانون چهارم کوه‌پارک وارد محوطه زیست پارک بشید. این رو هم بگم که زیست پارک و کوه‌پارک دو پروژه متمایز از هم هستند و تلاش ما استفاده حداکثری از فضای کمربند سبز جنوبی مشهد بود تا بیشتر و بیشتر در اختیار شهروندان عزیز قرار بگیره. "

اکوپارک مشهد امروز افتتاح می شود

اکوپارک مشهد امروز افتتاح می شود

کد خبر 508724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.