خانه دوستدار کودک الگوی آنان که به کودک ارزش می‌گذارند/ اصفهان را با همه شهروندانش دیدیم

شهردار اصفهان گفت: بسیار خرسندیم که امروز بر پیشانی منطقه دو در بودجه بندی شهرداری مُهر محرومیت نیست. اگرچه باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _سه شنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰_ در آئین آغاز عملیات اجرایی خانه دوستدار کودک، احداث مجموعه فرهنگی شهرک رسالت و بختیار دشت و دیگر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی منطقه دو شهرداری ضمن تبریک عید قربان و روز عرفه اظهار کرد: عرفه به معنای شناخت خویش است از آنچه که باید باشد و نه از آنچه که هست؛ امیدواریم در غروب عرفه به شناخت حقیقی دست پیدا کنیم تا فردا در روز پایان مناسک حج بتوانیم به خداوند بهترین داشته خود را هدیه کنیم.

وی با اشاره به فضیلت ایام حج گفت: اینکه در ایام حج همه یکپارچه به گرد کعبه می‌چرخند به معنای جدا شدن از درون حیوانی و حرکت به سوی روح ملکوتی انسانی است. اگر ویروس کرونا شیوع نکرده بود، امروز موج انسانی در گرداگرد کعبه شکل می‌گرفت، اما به دلیل شرایط فعلی هزاران ایرانی نتوانستند به مکه سفر کنند که امیدواریم شرایط عادی در مسیر درست زندگی سپری شود.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های منطقه دو شهرداری خاطرنشان کرد: این منطقه سرشار از خیر و برکت است و مردمی بسیار شریف دارد؛ مردم منطقه دو در بحران‌ها و سر پیچ تاریخ کشور در ۴۲ سال گذشته از زمان تغییر نظام و سقوط رژیم پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و حوادث روزهای بعد از آن همچنین حوادث تلخ و ناگوار هشت سال جنگ تحمیلی همیشه در صحنه حضور داشتند و شهیدان بسیاری تقدیم کشور کردند، آماری که از شهدای این منطقه نسبت به جمعیت آن وجود دارد نشان از حضور دلیرانه و همیشگی آنها دارد بنابراین مردم این منطقه استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند.

نوروزی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که امروز بر پیشانی منطقه دو در بودجه بندی شهرداری مُهر محرومیت نیست. اگرچه باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

وی با بیان اینکه منطقه دو دیگر نگران پرداخت حقوق کارکنان نیست، تأکید کرد: اینجا گرد هم آمدیم تا خانه دوستدار کودک را با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان کلنگ زنی کنیم تا در سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد، البته این طرح با کاندیداتوری اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک هماهنگ شده است؛ امیدواریم بهترین مکان برای فرزندان شهر احداث شود؛ زیرا شهر دوستدار کودک باید خانه دوستدار کودک فاخری داشته باشد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: خانه دوستدار کودک پس از احداث مکانی برای کودکان و محل بازدید افراد زیادی در ایران و سازمان‌های بین المللی از جمله یونیسف خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانه دوستدار کودک الگویی برای تمام افرادی است که دغدغه انجام کار برای کودکان را دارند و به کودک ارزش می‌گذارند، گفت: شهرداری اصفهان که کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را از سازمان بین المللی دریافت کرده نمونه‌ای در این مکان ایجاد خواهد کرد که همگان بدانند کودک ارزشمند و ارزش کار عمرانی این پروژه مهم است.

نوروزی با ابراز خرسندی از ایجاد کلکتورها و تصفیه خانه برای رهایی فضایی سبز منطقه دو از خشکسالی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز ۵۲ هکتاری در منطقه بختیار دشت اقدام بسیار ارزشمندی است که در این راستا بر خود لازم می‌دانم از اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان شهرداری، مدیر منطقه دو و تمام کارکنان و کارشناسان که با نگاه دقیق به مناطق کمتر برخوردار همت گماردند تا مردم زندگی و رفاه بیشتری داشته باشند تشکر کنم چرا که اگر همکاری شورای شهر نبود شاید به دلیل مشکل حقوقی زمین خانه دوستدار کودک امروز این فرصت ایجاد نشده بود.

وی اظهار امیدواری کرد: منطقه دو با حرکت آغاز شده، مسیر رشد و شکوفایی خود را به خوبی طی کند و مردم از حداقل امکانات یک زندگی توأم با آرامش و آسایش برخوردار شوند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر در دوره چهار ساله این مدیریت شهری قصور یا بی توجهی و کاستی صورت گرفته از همه عذرخواهی می‌کنم و اطمینان می‌دهم که در چهار سال گذشته دغدغه ما این بود که تک تک شهروندان دیده شوند و مناطق کمتر برخوردار از امکانات و بودجه بهتری بهره مند شوند.

کد خبر 508644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.