رقابت‌های بین‌المللی تنیسITF جونیور به میزبانی اصفهان

رئیس هیأت تنیس استان اصفهان گفت: بالاترین کیفیت برگزاری مسابقات تنیس در کشور همیشه در اصفهان بوده است. با توجه به بین المللی بودن این رویداد، فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ و ورزش ایران داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد رحیمی امروز _ سه شنبه ۲۹ تیر _ کنفرانس خبری دهمین رقابت‌های بین‌المللی تنیسITF جونیور به میزبانی اصفهان که در هتل کوثر برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت‌ها بود که مسابقاتی در اصفهان برپا نشده بود و به نوعی مسابقات بین‌المللی تنیس اولین رقابت بعد از دوران کرونا است.

وی اظهار امیدواری کرد که برپایی این مسابقات کمک کوچکی به ورزش استان کند و نمایشگر پتانسیل‌های موجود در اصفهان باشد.

رحیمی گفت: در کشور بالاترین کیفیت برگزاری مسابقات همیشه در اصفهان بوده است. امیدواریم کیفیت و کمیت خوبی را در این مسابقات به نمایش بگذاریم و نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی در کشور و استان از ابتدا با احتیاط تصمیم‌گیری شد و برای برگزاری اقدام کردیم. مدیر کل ورزش و جوانان استان محکم ایستاد تا فدراسیون تنیس، میزبانی را به اصفهان دهد.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان ادامه داد: تنیس در گروه ورزش‌های شماره یک قرار دارد و در زمین و فضای آزاد و با فاصله انجام می‌شود به همین دلیل نگرانی برای شیوع کرونا نیست. ورزش تنیس به دلیل رعایت خوبی که در آن انجام می‌شود از نظر ابتلاء و انتقال کرونایی صفر است، اما اصفهان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و این موضوع، شرایط را برای برگزاری سخت می‌کند.

رحیمی با اشاره به تعداد شرکت ورزشکاران خارجی در این دور از مسابقات تنیس، گفت: در دوره‌های قبل حداقل ۵۰ بازیکن خارجی در این رویداد شرکت می‌کردند، امسال نیز در ابتدا ۶۰ نفر بازیکن خارجی ثبت نام کردند، اما به دلیل شیوع کرونا و ورود اصفهان به پیک پنجم تعداد به ۱۲ نفر ورزشکار خانم و آقا رسید. بازیکنان باقی مانده از کشورهای ترکیه، روسیه و مصر هستند.

رحیمی با اشاره به دستاوردهای اجتماعی و همگانی برگزاری مسابقات ورزشی، تصریح کرد: میزبانی مسابقات ورزشی از جنبه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند تأثیر و دستاوردهای زیادی داشته باشد و باید حمایت همه‌جانبه از حوزه‌های مختلف ورزش انجام شود.

وی تصریح کرد: اهمیت مسابقات ورزشی چه کوچک و چه بزرگ زیاد است و بر اقتصاد منطقه تأثیر می‌گذارد. با توجه به این موضوعات باید حمایت همه جانبه از ورزش شود تا بتوانیم ورزش را توسعه دهیم و از مزایای آن برای مردممان استفاده کنیم.

دبیر هیئت تنیس استان در پایان گفت: مسابقات از اول مرداد ماه شروع می‌شود و ورزشکاران باید حتماً ثبت‌نام خود را نهایی کنند. مسابقات در مجموعه ۲۲ بهمن از ۹ صبح تا غروب بدون حضور تماشاچی برگزار می‌شود. مسابقات فینال در ۹ مرداد ماه برگزار شده و نفرات برتر مشخص می‌شوند.

همچنین نرگس قدوسی معاون رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، در ادامه نشست خبری اظهار کرد: یکی از ویژگی‌ها و فوایدی که رویدادها در جامعه دارد گسترش و اشاعه فرهنگ جامعه در کشورهای دیگر است. امیدواریم با برگزاری این دور از مسابقات بتوانیم فرهنگ غنی اصفهان و کشور عزیزمان را به دیگر کشورها بشناسانیم.

قدوسی با اشاره به حضور زنان ورزشکار از کشورهای همسایه در این دور از مسابقات، گفت: یکی از موضوعات خوبی که در این مسابقه رخ داده حضور بانوان ورزشکار از کشورهای دیگر است که زمینه خوبی را برای حضور بانوان ورزشکار در رویدادهای بین‌المللی فراهم می‌سازد همچنین بازتابی خوب از ورزش بانوان کشورمان خواهد بود.

همچنین فرشید زیدی، رئیس برگزاری مسابقات تنیس، گفت: مسابقات بین‌المللی جوانان در رده سنی زیر ۱۸ سال برگزار می‌شود و ورزشکاران برای کسب امتیاز رده‌بندی جهانی به رقابت می‌پردازند و در پایان به نفرات برتر حکم و کاپ قهرمانی تعلق می‌گیرد. هرساله این مسابقات در پنج دوره مختلف در کشورها برگزار می‌شود که دور چهارم به میزبانی اصفهان است. چهار میزبان قبلی کیش، شیراز و ارومیه بوده‌اند.

وی ادامه داد: جدول مقدماتی و اصلی مسابقات هرکدام ۳۲ نفری است؛ ۶۰ پسر و ۴۰ دختر ثبت نام کرده‌اند و۵۰ نفر در لیست انتظار آقایان حضور دارند که در صورت نهایی نشدن ثبت نام به لیست اضافه شوند. مسابقات به صورت انفرادی و دبل پیگیری می‌شود و ۱۰ دارو قضاوت دیدارها را برعهده دارند.

کد خبر 508601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.