بیش از ۱۰ هزار طرح شهری و روستایی در کشور بهره‌برداری شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: افزون بر ۱۰ هزار طرح در حوزه شهری و روستایی از هفته دولت سال ۱۳۹۹ تاکنون (نزدیک ۱۱ ماه) در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در آئین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هفت طرح شهری در مشکات از توابع شهرستان کاشان با بیان اینکه ۸۰ هزار طرح نیمه تمام نیز در کشور وجود داشت، اظهار کرد: تمامی وزارتخانه‌ها فعال شده‌اند تا پایان دولت دوازدهم بیشتر طرح‌های قابل تکمیل را به بهره‌برداری برسانند که برخی از این طرح‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در سراسر کشور با وجود شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا متوقف نشده و هر هفته در شهرهای کوچک، بزرگ و کلان‌شهرها بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر کشور اظهار امیدواری کرد: طرح‌های کلنگ‌زنی شده که نیاز بود به مرحله‌ای از پیشرفت برسند با همت آیندگان تکمیل خواهد شد.

راه‌اندازی نخستین سامانه پیشرفت طرح‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیشرفت طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه به خصوص برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار کمک کرد تا سرعت بیشتری در طرح‌های حوزه شهری داشته باشند.

به گفته وی، از محل اعتبارهای ماده ۵۸ کمک‌های مناسبی به طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها انجام شد که بسیاری از آنها پیشرفت خوبی داشته و برخی از آنها نیز تا پایان دولت دوازدهم افتتاح شد.

جمالی‌نژاد اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این سامانه که به نوعی پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی را رصد و گزارش می‌کند، بتوان در آینده با ورود دستگاه‌های دیگر فعال‌تر و به عنوان یک مبنا برای تکمیل طرح‌ها در کشور شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید، خاطر نشان کرد: شهرهای کوچک در کشور می‌توانند خیلی مؤثر باشند چون برخی از این شهرها و به خصوص مشکات در نقاط ورودی و استراتژیک استان اصفهان قرار دارد.

مشارکت کم‌نظیر خیران کاشان در طرح‌های عمرانی

معاون وزیر کشور یکی از ویژگی‌های کاشان را وجود خیران برای ساخت طرح‌های عمرانی شهرداری عنوان کرد و افزود: خیران این خطه در حوزه عمران شهری بسیار فعال هستند و کمترین منطقه‌ای در کشور مانند این شهرستان وجود دارد که خیران آن برای اجرای طرح‌های زیرساختی شهرداری‌ها پای کار باشند و کمک کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور خیران در ساخت طرح‌های شهرداری‌ها در کنار حوزه‌های مدرسه‌سازی، ورزشی ساز و سلامت‌ساز اظهار امیدواری کرد: این فرهنگ مناسب به سراسر کشور تسری پیدا کند و حضور خیران در تمام عرصه‌ها کشور وجود داشته باشد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین فرهنگسرا و ساختمان اورژانس

«مجتبی رضازاده» شهردار مشکات در این آئین با بیان اینکه اعتبار طرح‌های بهره‌برداری شده ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و منابع شهرداری و مجمع خیران عمران و توسعه شهری مشکلات است، افزود: این طرح‌ها شامل بوستان مالیات در شهرک غدیر (مسکن مهر)، آزمایشگاه تشخیص طبی تجهیز شده یادبود پدر و مادر خیّر نیکوکار حاج حسن صحرایی، میدان حضرت محمد رسول الله (ص) به همراه رونمایی از نخستین اِلمان میراثی، هویتی و فرهنگی شهر با هدف معرفی آئین پخت سمنوی نذری مشکات و بهره‌برداری از خودرو هیوندای مکانیزه حمل پسماند است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین فرهنگسرا و ساختمان اورژانس مشکات با مشارکت خیر نیکوکار حاج محمد کریمی افزود: نخستین اثر فرهنگی هنری مشکات با نام نماهنگ «خاک گوهرخیز» نیز از سوی حسن ختام هنرمند برجسته کشور رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر مشکات به عنوان دروازه شمالی استان اصفهان با نزدیک به پنج هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری کاشان قرار دارد.

منبع ایرنا

کد خبر 508517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.