رئیس شورای شهر مشهد: برای انتخاب زنان تبعیض مثبت قائل شدیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مبنای شورای پنجم اصل شایسته سالاری بدون رویکرد جنسیتی بود البته در مدیریت شهری این تبعیض مثبت را درخصوص زنان قائل شدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری امروز (سه شنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک عید قربان اظهار کرد: عرفه روز شناخت و معرفت انسان است و خودشناسی مقدمه خداشناسی است. در دعای عرفه منسوب به امام حسین (ع) مضامین عمیق خودشناسی، خداشناسی، هستی‌شناسی و معادشناسی گنجانده شده است.

وی افزود: عید قربان روز اثبات عشق و تسلیم و بندگی است. اگرچه نیازمندی‌ بسیاری از مردم در اقصی نقاط مختلف کشور به امکانات بهداشتی زیاد است اما پرداختن به سنت حسنه این روز منافاتی با آن ندارد. قربانی کردن گوسفند در شرایط این روزهای جامعه و رساندن آن به دست بخشی از مردم که به شدت در مضیقه تأمین کالاهای اساسی به ویژه مواد پروتئینی و گوشت هستند کاری نیک‌اندیشانه خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت نقش زنان و پیشینه دینی آن و سعی صفا و مروه که احترام به هاجر و تکریم و تکلیف عظمت جایگاه زن است، گفت: امام و ارزش‌های انقلاب، زن را از کنج خانه به عرصه مبارزه و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی آورد. زنانی همچون مریم میرزاخانی‌ها در عرصه ملی و علم و دانش افتخارات بزرگی آفریدند.

وی با بیان این که نسبت تعداد قبول شدگان کنکور بانوان سالهاست از آقایان پیشی گرفته است، ادامه داد: وقتی فضا برای رشد علمی و توانمندسازی بانوان وجود دارد طبیعتاً باید به آن‌ها نقش‌های اجتماعی، سلسله مراتب شغلی و بخش‌های سازمانی نیز تعلق گیرد. امکان ارتقا و رشد آن‌ها نباید با نقش‌های اجتماعی که دارند در تعارض باشد و ما نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم و از حضور محروم کنیم.

حیدری اذعان کرد: واقعیت این است که چه دو بانوی عضو شورا و چه کسانی که در بدنه مدیریتی شهرداری بودند، در کنار نقش مادری و همسری خود بسیار مسئولانه‌تر و دلسوزانه‌تر عمل کردند. مبنای شورای پنجم اصل شایسته سالاری بدون رویکرد جنسیتی بود البته در مدیریت شهری این تبعیض مثبت را درخصوص زنان قائل شدیم. امیدواریم این رویکرد، اعتماد سازی و امید به آینده و نگاه به جایگاه زنان در شورای بعدی و مجموعه دستگاه‌ها نیز با حفظ چارچوب‌ها وجود داشته باشد.

اجرای پروژه‌ها تا آخرین فرصت به پیش می‌رود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که در روزهای پایانی شورا همچنان مدیریت شهری در تلاش است قول‌هایی که به مردم داده عملی شود و پروژه‌ها در موعد زمانی خود به سر انجام برسد، گفت: افتتاح مسیر سردخانه و افتتاح پروژه زیست پارک در روز عید قربان را دستور کار داریم البته با توجه به برخی صحبت‌ها که گاهاً در فضای مجازی می‌شود لازم می‌دانم این نکته را ذکر کنم که همه پروژه‌های در حال افتتاح کاملاً در بازه زمانی از پیش تعیین شده خود و با توجه به زمانبندی اولیه انجام می‌شود و این تلقی برخی که در پایان کار شورای پنجم، کارها با عجله پیش می‌رود نادرست است. ما در چهارچوب فنی هر پروژه را تا آخرین فرصت خدمت خود به پیش می‌بریم.

وی خاطر نشان کرد: توجه نکردن به روند اجرای پروژه پردیس تئاتر شهر و پروژه اتصال خط سه قطار شهری از میدان شهدا، باعث شد علی‌رغم قول‌هایی که به شورا داده شده بود و ترک تشریفات مشروط برای اتمام آن‌ها، به پایان نرسد. اجازه خواهیم داد این پروژه‌ها نیز روند خود را طی کند و دوستان در شورای ششم همانطور که ما نواقص دوره‌های قبل از خود را رفع کردیم آن‌ها را تکمیل و در نهایت اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر 508502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.