یادمان ۲۵۰۰ شهید شهر تهران در میدان امام (ره) رونمایی می‌شود

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: یادمان شهدای شهر تهران که در میدان امام خمینی (ره) در حال اجرا است، طی هفته‌های آتی تکمیل و رونمایی شود.

به گزارش ایمنا، سید مجید غمخوار با بیان اینکه اجرای فونداسیون و دیوار یادمان شهدا به اتمام رسیده است، از اجرای مراحل نهایی عملیات سنگ کاری در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰ لوح مزین به نام شهدای شهر تهران آماده نصب در یادمان شده و سایر لوح‌ها نیز در مرحله ساخت و آماده سازی است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، همچنین با اشاره به اقدامات در حال اجرا به منظور ساماندهی میدان امام خمینی (ره)، اهمیت تاریخی، فرهنگی و گردشگری این میدان را از مهمترین دلایل تعریف و پیدایش این پروژه ذکر و اضافه کرد: ضرورت با زنده سازی بافت تاریخی، آرام سازی جریان ترافیک و مقابله با معضل شب مرگی میدان، سبب شد تا عزم مدیریت شهری پایتخت جهت ساماندهی میدان امام خمینی (ره) و تبدیل بخشی از این میدان تاریخی به محلی برای ادای احترام و قدردانی از مقام والای شهیدان، جزم شود.

یادمان میدان امام خمینی (ره) دربرگیرنده نام ۲۵ هزار شهید شهر تهران بوده و در قالب بیش از ۴۰۰ لوح طراحی شده است. این یادمان در بخشی از محوطه میدان به طول ۴۰۰ متر جانمایی و عملیات اجرایی آن اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

منبع: مهر

کد خبر 508498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.