مناسب‌سازی یکی از شاخصه‌های سنجش عدالت در مدیریت شهری است

منتخب شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از شاخصه‌های سنجش عدالت در مدیریت شهری مناسب‌سازی و استانداردسازی فضاهای شهری برای استفاده‌ی عموم مردم از این فضاها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‎علی نوای باغبان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"طبق موازین حقوق بین الملل و همچنین قوانین موضوعه ما، تمامی ارگان‌ها اعم از وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آن‌ها برای افراد دارای معلولیت فراهم شود.

‎یکی از شاخصه‌های سنجش عدالت در مدیریت شهری مناسب‌سازی و استانداردسازی فضاهای شهری برای استفاده عموم مردم از این فضاها است. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم امروزه بسیاری از افراد دارای معلولیت امکان تردد در فضاهای عمومی شهرها را به واسطه مناسب نبودن معابر شهری ندارند و عملاً نمی‌توانند از این حق اساسی و قانونی خود استفاده کنند.

‎استانداردسازی پیاده راه‌ها، ممانعت از تردد موتورسیکلت‌ها، رعایت استانداردهای لازم برای سوار شدن افراد دارای معلولیت بر وسایل حمل و نقل عمومی و پر کردن چاله‌های شهری از جمله اقداماتی است که در این زمینه باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

‎بدون تردید مناسب سازی معابر شهری رابطه مستقیمی با شادابی و نشاط اجتماعی افراد دارای معلولیت که صاحب جایگاه برجسته‌ای در حیات بشر می‌باشند، دارد و دقت در این موضوع می‌تواند ثمرات فراوانی به همراه آورد که جلوگیری از گوشه‌نشینی این افراد و شکوفایی استعدادهای ایشان از آن جمله است. "

کد خبر 508346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.