عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ تیرماه

در این بسته خبری از برخورداری ۱۸ شهر سیستان و بلوچستان از طرح جامع تا پرداخت بدهی‌های شهرداری مهاباد و خودکفایی در بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری سبزوار را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

ادامه طرح توسعه فضای سبز در ناحیه مهدیه

حمید رحمانی، سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: به منظور توسعه فضای سبز در ناحیه مهدیه، بستر میانی بلوار نگارستان تحت پوشش فضای سبز قرار گرفت.

خودکفایی در بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری سبزوار

مجید استیری، گفت: عموماً طبق روال مرسوم در سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، زمانی که وسایل نقلیه در شرایط فرسوده و بلا استفاده قرار می‌گیرند، از دور خارج می‌شوند؛ اما این بار سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با پیش گرفتن رویه‌ای جدید توانسته تاکنون ۷ دستگاه اتوبوس درون شهری از رده خارج را بازسازی و نوسازی کرده و به ناوگان حمل و نقل و خدماتی شهر سبزوار باز گرداند.

تخصیص بودجه برای ساماندهی مبلمان شهری چادگان

محمد عرب، شهردار چادگان گفت: حدود ۲۵ درصد از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برای زیباسازی و ساماندهی مبلمان شهری تخصیص داده شده است.

بهسازی گلزار شهدا خرمشهر

عملیات اجرایی بهسازی و محوطه سازی گلزار مطهر شهدا توسط سازمان عمران شهری شهرداری خرمشهر پس از یک وقفه‌ی چند ماهه از سر گرفته شد؛ جدول گذاری، پیاده روسازی و احداث فضای سبز بخشی از اقدامات انجام شده جهت بهسازی گلزار مطهر شهدا خواهد بود.

عملیات احداث فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر سنندج

آسوز شعبانی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات احداث ۳ هزار مترمربع فضای سبز و نهال کاری پارک ۲ هکتاری باغ ایرانی در آبیدر خبر داد و بیان کرد: برای استفاده از طراحی کاشت خاص باغ ایرانی درختانی از جمله چنار و سرو شیراز به صورت ردیف کاری با حفظ فاصله کاشت و به صورت متوالی کاشت می‌شود.

۱۸ شهر سیستان و بلوچستان از طرح جامع برخوردار هستند

سهیلا عنانی، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ شهر از مجموع ۲۵ شهر استان از طرح جامع برخوردارند و ۱۴ شهر نیز دارای طرح تفصیلی مصوب هستند.

پرداخت ۲۸۳ میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری مهاباد

سیدجمیل قادری، شهردار مهاباد گفت: طی پنج ماه گذشته ۲۸۳ میلیارد ریال از معوقات پرسنل و کارگران شهرداری این شهر پرداخت شده است.

تمهیدات اجرایی شهرداری بجنورد برای عید قربان

مجید شادکام، معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید قربان شاهد افزایش تقاضا برای ذبح و قربانی دام هستیم، با چاپ بنر در محلات جانمایی شده، اماکنی برای عرضه دام زنده جانمایی شده است تا دسترسی شهروندان به سهولت و در نهایت کنترل و نظارت بر سلامت دام انجام بگیرد.

طرح‌های ساحلی آستارا تعطیل می‌شود

ستاد ساماندهی سواحل آستارا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا و در آستانه تعطیلات عید قربان، همه طرح‌ها و شناگاه‌های نوار ساحلی خزر را تعطیل اعلام و بر مسدود شدن ورودی آنها تاکید کرد.

رویکرد جدید شهرداری مراغه

شهرام مروتی، شهردار مراغه با بیان اینکه مداخله در بافت‌های ناکارآمد شهری به نقش‌آفرینی بیشتر شهرداری، ادارات خدمات‌رسانی و راه و شهرسازی نیاز دارد، گفت: بر همین اساس مطالعات بازآفرینی بافت ناکارآمد و فرسوده محله «زغال‌آباد» از بهمن سال گذشته آغاز شده و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

کد خبر 508336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.