طرح‌های ملی وزارت کشاورزی با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد

بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور با ارزش سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در هشتاد و دومین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید ۳ طرح آب و خاک به مساحت ۶۶ هزار هکتار، ۴۴۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی، ۱۱۸ واحد طرح گلخانه‌ای و ۷ واحد طرح زیربنایی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین ۱۴ طرح آبزی‌پروری و زیربنایی شیلات در استان‌های هرمزگان، بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

۶۶ هزار هکتار طرح‌های آب و خاک کشور شامل ۲۵ هزار هکتار طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، ۲۵ هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری و ۱۶ هزار هکتار سایر طرح‌های آب و خاک نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید.

میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح‌ها ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان است و اجرای این طرح‌ها برای ۱۳ هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

همچنین امروز ۹ طرح شیلاتی در استان هرمزگان شامل پنج طرح مزرعه پرورش میگو در مجموع با ۹۵۲ هکتار مساحت، ۲ طرح پرورش ماهی، یک طرح تکثیر میگو و طرح تکمیل بندر صیادی چیروئیه با وسعت ۱۹ هکتار با سرمایه گذاری پنج هزار و ۵۸ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید. این طرح‌ها برای ۹۰۱ نفر به صورت مستقیم، ایجاد اشتغال کرده است.

با افتتاح طرح‌های امروز در مجموع برای ۲۴ هزار و ۱۳۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر 508260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.