۲ مصوبه شورای شهر برای ترویج گردشگری و صنایع دستی اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه با نگاه جدی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی و تلاش مدیریت شهری اصفهان در راستای طرح اصفهان ۲۰۲۰ سعی شد برای برندسازی و فرهنگسازی در حوزه گردشگری فعالیت شود.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که برای اجرای طرح گردشگری «اصفهان ۲۰۲۰» چهار دسته اقدام پیش‌بینی شده بود، اظهار کرد: ایجاد ظرفیت‌های گردشگری، اصلاح زیرساخت‌ها، اقدامات ترویجی و برگزاری رویدادها، برای ارتقای گردشگرپذیری اصفهان از زمان اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات ترویجی در این زمینه، افزود: با توجه با نگاه جدی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی و تلاش مدیریت شهری اصفهان در راستای طرح اصفهان ۲۰۲۰ سعی شد برای برندسازی و فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری فعالیت شود؛ یکی از آن‌ها نامگذاری معابر شهری به نام هنرهای صنایع دستی اصفهان است که روز گذشته در شورای شهر تصویب شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی سابقه‌ای کهن در تاریخ هنر داشته و هنرمندان و مکاتب هنری این شهر همیشه در تحولات هنری کشور و جهان پیشتاز و پیشگام بوده‌اند اما این نقش‌آفرینی اصفهان در داخل و خارج از شهر امکان بروز و ظهور نداشته است.

وی با بیان این که حمایت از صنایع دستی متناسب با ظرفیت‌های این هنر در اصفهان نبوده و توجه جدی به هنرمندان برای فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت‌های واقعی شهر برای معرفی صنایع دستی نشده است، ادامه داد: برای رفع این خلأ، پیشنهاد نامگذاری معابر اصلی شهر به نام هنرهای صنایع دستی اصفهان ارائه شد که مورد استقبال شورای شهر قرار گرفت.

ملت افزود: مجموعه ۲۵ میدان، چهارراه و سه‌راه از ناژوان تا خروجی رودخانه زاینده‌رود در شرق اصفهان که منتهی به حاشیه رودخانه می‌شود، به نام صنایع دستی اصفهان نامگذاری شد تا این مسیر به اصلاح به عنوان مسیر صنایع دستی شناخته شود.

وی گفت: این یک کار بزرگ بود که مورد استقبال شورای جهانی صنایع دستی نیز قرار گرفت و درخواست شده تا گزارش آن به شهرهای دیگر خلاق صنایع دستی در جهان ارائه شود و آن‌ها نیز از اقدام اصفهان الگو گیرند زیرا میزان اثربخشی این کار در ابعاد مختلف بسیار زیاد است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که فرش اصفهان یکی از شناخته‌ شده‌ترین صنایع دستی در دنیا بوده و مکتب اصفهان با پرورش برجسته‌ترین هنرمندان در هنر فرش ایران تأثیرگذار است، گفت: این مهم باعث شد تا شورای شهر به فکر نامگذاری یک هفته از سال به نام «هفته فرش» در تقویم مناسبت‌های شهری افتاده و شهرداری را ملزم به پیگیری برای ثبت یک روز به نام «روز فرش» در تقویم ملی کند.

وی این نامگذاری را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های ترویجی برای معرفی هرچه بیشتر یکی از هنرهای اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: جلب توجه تمام ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان برای حمایت از این هنر اثربخش، هدف این اقدام بود تا در نهایت منجر به بهبود شرایط در ابعاد مختلف این صنعت هنری شود.

ملت درباره قید روز فرش در تقویم مناسبت‌های کشوری گفت: ششم شهریورماه به پیشنهاد کمیته فرش اصفهان برای این روز انتخاب شده است زیرا هر ساله هفته اول شهریورماه نمایشگاه بین‌المللی فرش ایران برگزار می‌شود و این نامگذاری در کنار برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند موجب اعتلای هنر فرش اصفهان و ایران شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: توجه به صنعت فرش سبب بهبود فضای کسب و کار شهر و استان و ارتقای اقتصاد هنر و ارتقای اقتصاد کلان شهر و استان و کشور خواهد شد.

کد خبر 508214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.