روزانه ۱۰ کودک در بیمارستان امام حسین بستری می‌شوند/ روند صعودی کرونا دلتا در کودکان

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان گفت: در پنج ماه گذشته به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا داشته‌ایم و در مجموع حدود یک هزار و ۴۰۰ کودک مبتلا به کرونا ویروس در طول این پنج ماه در بیمارستان کودکان امام حسین بستری شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان با بیان اینکه اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته به عنوان مرکز ارجاع بیماران کرونا قرار گرفتیم و بیماران مبتلا را پذیرش و بستری کردیم.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته به طور میانگین روزانه حدود ۱۰ کودک مبتلا به کرونا داشته‌ایم و در مجموع حدود یک هزار و ۴۰۰ کودک مبتلا به کرونا در طول این پنج ماه در بیمارستان کودکان امام حسین بستری شدند.

رئیس بیمارستان کودکان امام حسین با اشاره به روند صعودی بیماری کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: اگر آمار را با ۱۱ ماه گذشته که ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام حسین داشتیم، مقایسه کنیم، نشان‌دهنده روند صعودی بیماری کووید ۱۹ است.

وی تصریح کرد: افزایش آمار بیماران ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس به ویژه درباره کودکان است، برخی خانواده‌ها که به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند، گمان می‌کنند کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند و رعایت را در خصوص آن‌ها انجام نمی‌دهند.

معمارزاده در خصوص علائم کرونا دلتا در کودکان، اضافه کرد: کرونا دلتا به دو صورت حاد و سندرم التهاب حاد چند سیستمی در کودکان بروز می‌کند و نوع دوم بیشتر در کودکانی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و حدود دو یا سه هفته بعد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، معمولاً با تب بالا و اختلال در عملکرد قلب، کلیه، سیستم عصبی و برخی تظاهرات عجیب و مبهم در این کودکان بروز می‌کند.

وی گفت: در نوع حاد بیماری کرونا، کودکان با اختلال تنفسی مراجعه می‌کنند و تعداد تنفس برای کودکان زیر یک سال بالای ۵۰ تنفس است و برای کودکان یک تا چهار سال بیش از ۴۰ تنفس در دقیقه است و کودکان ممکن است با اسهال، استفراغ و عدم ارتباط با والدین، بی اشتهایی و تشنج ممکن است مراجعه کنند.

کد خبر 508146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.