درگیری ۴ دوست به قتلی خونین منجر شد

درگیری خونین چهار جوان، قتل عام یک خانواده، وقوع قتل در جشن تولد، نشست زمین در پارکینگ یک خانه و کلاهبرداری با ادعای فروش اشیای تاریخی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلیمی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از کشته شدن جوان ۳۰ ساله با اسلحه شکاری در آبدانان خبر داد و گفت: علت درگیری خونین مشخص نشده است، در این درگیری خونین سه نفر زخمی شدند و جوان ۳۰ ساله در درگیری خونین با اسلحه شکاری به قتل رسیده است.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی در شهر سراب باغ از توابع شهرستان آبدانان بلافاصله مأمورین انتظامی به محل اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با حضور مأمورین در محل مشخص شد یک نفر جوان ۳۰ ساله با اسلحه شکاری به قتل رسیده و قاتل متواری شده است.

وی با بیان اینکه در جریان این درگیری سه نفر دیگر نیز زخمی شده است، گفت: با تحقیقات میدانی پلیس قاتل شناسایی و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سلیمی‌زاده با اشاره به اینکه امنیت و آرامش در محل برقرار است، تصریح کرد: تعداد ۲۴ نفر از طرفین این نزاع و درگیری توسط پلیس دستگیر شدند.

قتل عام یک خانواده و قاتل فراری

در قتل عام مرند یک دختر ۱۴ ساله و پدر و نامادری‌اش به قتل رسیدند، قاتل قتل عام مرند به ضرب گلوله قربانیان را از پا در آورد و عامل قتل عام مرند هنوز دستگیر نشده و تحقیقات قضائی برای پیدا شدن ردی از عامل قتل عام مرند ادامه دارد.

صبح روز شنبه ۲۶ تیرماه امسال، زمانی که تماس‌های دختران مرد مرندی به نام محمد پروین با پدرشان بی جواب ماند، نگران او شدند و به خانه او مراجعه کردند و با اجساد غرق در خون اعضای خانه مواجه شدند.

پسر محمد پروین در توضیح جزئیات این حادثه گفت: من ساکن شهرستان مرند هستم و پدرم و خواهرانم در یکی از روستاهای مرند زندگی می‌کنند. صبح روز شنبه خواهرانم با من تماس گرفتند و گفتند که پدرم و همسرش به نام رقیه ناصری و همچنین دختر خوانده پدرم به نام فاطمه اسدی، به طرز فجیعی با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند، من خیلی سریع خودم را به روستا رساندم و از همان لحظه برای تکمیل تحقیقات به اداره آگاهی رفتم.

پسر مقتول در ادامه گفت: پدرم ۱۰ سال قبل با نامادری ام ازدواج کرد و آنها هیچ مشکل و خصومتی با کسی نداشته‌اند و من و همه اهل خانواده از این اتفاق شوکه شده‌ایم، هنوز سرنخی از عامل این جنایت در دست نیست و تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از عامل جنایت ادامه دارد.

وقوع قتل در جشن تولد

علیرضا علی آبادی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر گفت: در یک مراسم جشن تولد، در شهر نرماشیر جوانی ۲۱ ساله با ضربه چاقوی یکی از حاضران به قتل می‌رسد و قاتل متواری کمتر از یک ساعت توسط مأموران پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر شد.

وی اظهار کرد: با اعلام وقوع قتل جوان ۲۱ ساله در یک مراسم جشن تولد در شهر نرماشیر، بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی و پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر تصریح کرد: با حضور مأموران در محل و بررسی صحنه جرم مشخص شد بر اثر نزاع بین دو نفر از حاضران در این مراسم یکی از آنان که جوانی ۲۱ ساله بود بر اثر ضربه چاقوی طرف مقابل به شدت مجروح و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه قاتل پس از ارتکاب جرم به همراه یکی از دوستان خود از صحنه متواری می‌شود، افزود: مأموران پلیس آگاهی پس از بررسی تخصصی و انجام اقدامات اطلاعاتی، کمتر از یک ساعت قاتل و دوستش را قبل از فرار از شهرستان دستگیر می‌کنند.

علی آبادی تصریح کرد: قاتل که جوانی ۲۸ ساله بود، بلافاصله پس از دستگیری به جرم خود اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی گفت: به همراه داشتن سلاح سرد و نداشتن توانایی لازم در کنترل خشم باعث بروز این حادثه تأسف بار شد که می‌طلبد والدین نیز بر رفتار و حضور فرزندان خود در این گونه برنامه‌ها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.

نشست زمین در پارکینگ منزل مسکونی حادثه‌ساز شد

در پی تماس اهالی یک ساختمان با سامانه ۱۲۵و اعلام بروز حادثه نشست زمین در پارکینگ یک منزل مسکونی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه هشت و گروه امداد و نجات پنج را به خیابان بیست و یک متری جی، کوچه حسینی در تهران روانه کرد.

فرشاد کریمی رئیس ایستگاه هشت در این باره گفت: در محل حادثه گودالی به شعاع تقریبی یک متر و ارتفاع دو متر مشاهده می‌شد که یک خودرو از محور جلو سمت راست در آن گرفتار شده بود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با ایمنی کامل و محدوده بندی خطر به وسیله نوار خطر با تجهیزات تخصصی امداد و نجات و تجهیزات هیدرولیکی و بادی موفق شدند بدون کوچک‌ترین خسارت وارده، خودرو را خارج کرده و تحویل مالک دهند و علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.

کلاهبرداری با ادعای فروش اشیای تاریخی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری فردی که به بهانه فروش اشیای تاریخی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرده و مدعی شدند که به صورت غیر مجاز مبالغ زیادی از حسابشان برداشت شده است.

گودرزی ادامه داد: این افراد در اظهارات خود گفتند درباره اشیا تاریخی در فضای مجازی جست و جو می‌کردند که با یک کانال تلگرامی فروش اشیا تاریخی مواجه شدند. این افراد با دیدن تصاویر و قیمت‌های مناسب این اشیا برای خرید آنها ترغیب شده بودند.

وی گفت: موضوع در دستور کار قرار گرفت و در تحقیقات اولیه و مطالعه اظهارات مالباختگان مشخص شد پس از اینکه تمامی این افراد جهت خرید اشیا تاریخی به این کانال تلگرامی مراجعه کردند به یک درگاه بانکی جعلی هدایت شدند. پس از این اطلاعات بانکی آنها مشخص شده و مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتای پایتخت افزود: در ادامه اقدامات پرونده با بررسی‌های تکمیلی و تلاش‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا پایتخت گرداننده کانال مورد نظر که بیش از بیست هزار عضو داشت شناسایی و هویت وی برای پلیس آشکار شد.

گودرزی با بیان اینکه متخصصان سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاعات هویتی و سکونتی مجرم را به دست آوردند، گفت: پس از انجام مراحل قضائی، متهم که مردی جوان بود در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

کد خبر 508135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.