امکانات ارتش‌ برای‌ کمک به تزریق واکسیناسیون در خدمت وزارت بهداشت است

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بنا به خواسته ستاد ملی مبارزه با کرونا و دکتر زالی در استان تهران،‌ فرمانده کل ارتش اعلام کرد که همه ظرفیت این نیرو برای کمک به تزریق واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در افتتاح پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در دژبان مرکز ارتش اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا بنا به درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و تدابیر فرمانده معظم کل قوا همه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران امکانات خود را در تأمین نیروی انسانی، اختصاص بیمارستان‌ها، غربالگری بیماران، تشکیل نقاحتگاه‌ها و دیگر امکاناتی که مورد نیاز بود در مقاطع مختلف در خدمت وزارت بهداشت و درمان گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنیم که این کار را انجام دادیم افزود: زمان دفاع مقدس نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی خط مقدم بودند و وزارت بهداشت و درمان کشور در پشتیبانی از آنها واقعاً ایثارگران عمل کردند و ایثار کردند. اما امروز بهداشت و درمان در خط مقدم است و ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که پشتیبانی کند همه مسائلی که مورد نیاز هست.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: امروز در ارتش علاوه بر بحث ظرفیت بیمارستانها و تأمین نیروی انسانی، نقاحتگاه‌ها، غربالگری‌ها و امکانات و رفع آلودگی‌هایی که انجام شده بحث تزریق واکسن در دستور کار قرار گرفته است. بنا به خواسته ستاد ملی مبارزه با کرونا در سرتاسر کشور و دکتر زالی در استان تهران، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که هرچه ظرفیت در ارتش جمهوری اسلامی ایران هست برای کمک به این موضوع در اختیار قرار گیرد.

دریادار سیاری ادامه داد: در بحث اختصاص بیمارستان‌ها برای بیماران کرونایی و کمک به تزریق واکسن و همه فعالیت‌های انجام شده امروز شاهد هستیم که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ روز است که همه امکانات خود را در استان سیستان و بلوچستان به کار گرفته و به مردم این استان کمک می‌کند.

وی گفت: در بحث اختصاص اماکنی برای تزریق واکسن بنا بر هدایتی که دکتر زالی داشتند ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایران مال استقرار پیدا کرده است. نزدیک به ۱۲۰ ایستگاه تزریق واکسن وجود دارد که روزانه ۱۵ هزار واکسن انجام می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: این پایگاه خودرویی واکسیناسیون که امروز افتتاح شد ظرفیت خوبی برای تزریق خودرویی دارد که مراجعه کنندگان در خودرو خود واکسیناسیون می‌شوند و امیدواریم که بتوانیم ظرف فردا و پس فردا مرکز دیگری را به این کار اختصاص دهیم و بنا به نیاز این مراکز تزریق واکسن را توسعه دهیم.

دریادار سیاری ادامه داد: برای کمک به مردم و رعایت احترام و کرامت آنها که از شأن بالایی برخوردار هستند توان خود را در ارتش پای کار آوردیم و تلاش می‌کنیم با تمام امکانات در خدمت دکتر زالی و دانشگاه علوم پزشکی ایران باشیم و افتخار می‌کنیم که بتوانیم قدم مثبتی در ارتباط با این موضوع برداریم.

وی گفت: در سطح تهران و هر جا که نیاز باشد و ظرفیت داشته باشیم برای کمک به این موضوع در خدمت مردم هستیم و در شهرستان‌ها هر جا که از طریق ستاد ملی مبارزه کرونا اعلام نیاز شود در خدمت مردم خواهیم بود.

دریادار سیاری یادآور شد: اگر ظرفیتی در خدمت ارتش است و می‌تواند در اختیار مردم بگذارد با عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهد و افتخار می‌کند که می‌توان گام مؤثری در جهت خدمت‌گذاری برای مردم داشته باشد.

پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا ظهر امروز یکشنبه با حضور امیردریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در دژبان مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 508127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.