فعالیت شورایاری‌ها غیر قانونی نیست

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران گفت: ادامه کار این دوره از شورایاری‌ها به هیچ وجه از لحاظ قانونی مشکل ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر، نامه‌ای از سوی دیوان عدالت اداری خطاب به وزیر کشور ارسال شد که مرتبط با موضوع شورایاری‌ها بود؛ این نامه در راستای تأکید بر حکمی بود که در سال گذشته با شکایت سازمان بازرسی کل کشور توسط دیوان عدالت اداری صادر شد گفت: در تیر ماه ۱۳۹۹ دیوان عدالت اداری حکم به ابطال مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در زمینه اساسنامه شورایاری‌ها، آئین‌نامه‌های انتخاباتی و برخی از دیگر مصوبات مربوط به این نهاد مدنی ومحلی داده بود و نامه‌ای که در هفتم تیر ماه ارسال شد نیز بر حکم ابطال تأکید داشت؛ این نامه تذکری در راستای رعایت مفاد دادنامه مذکور بود که بر مسئولیت قانونی مقامات برای رعایت آن موارد تأکید داشت.

وی ادامه داد: شورایاری‌ها در تجربه ۲۰ ساله خودشان در هر شرایطی و با هر رویکردی که مدیران شهری و شوراها داشتند فعالیت خود را ادامه داده‌اند و اگر بخواهیم طبقه‌بندی کنیم همه دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی از حضور شورایاران استقبال کردند.

رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران با بیان اینکه در همین دولت هم آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور در انتخابات از این نهاد مردمی حمایت کرد، گفت: در این دوره هم آقای مهندس هاشمی و دوستان دیگر که ما هم در خدمتشان بودیم فعال بودند و معاون حقوقی رئیس جمهور هم متن مفصل و کارشناسانه‌ای در پاسخ به ابهامات دستگاه قضائی ارائه داد.

مسجدجامعی افزود: همه اینها منجر به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها شد؛ انتخاباتی که بیش از نیم میلیون از شهروندان تهرانی در آن شرکت کردند و به هر حال ادامه کار این دوره شورایاری‌ها به هیچ وجه از لحاظ قانونی مشکل ندارد.

وی تاکید کرد: نامه‌ای هم که آمده عطف به ماسبق نمی‌شود و این دوره را در بر نمی‌گیرد. در بعضی جاها حتی مدیران شهری نیز گفته‌اند که این انتخابات و ادامه کار شورایاری‌ها غیر قانونی است که به هیچ وجه صحت ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نکته‌ای که وجود دارد چالش‌هایی است که با دستگاه قضائی داریم و مربوط به این دوره هم نیست؛ در همه دوره‌ها حداقل در این ۱۴ سالی که من در شورای شهر هستم هر بار که مسئله انتخابات مطرح شده این مشکلات از ناحیه دستگاه قضائی تذکر داده شده و بر اساس بندهایی که بر آن استناد می‌کنند این کار جز وظایف شهرداری‌ها و شوراها نیست.

مسجدجامعی همچنین خطاب به اعضای دوره آینده شورای اسلامی شهر تهران گفت: از نمایندگان آینده شورای شهر تهران می‌خواهم با توجه به اینکه در دوره آینده؛ مجلس و دولت و شورا به لحاظ نحوه تلقی‌شان از مسائل، همگام و هم راستا هستند، این مسئله را در اولویت قرار دهند و برای یک بار این قاعده را به مجلس ببرند.

کد خبر 508114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.