تاکید بر ترمیم و احیای یادمان دکتر مصدق

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران درخواست کرد که نسبت به ترمیم و احیا یادمان تاریخی دکتر مصدق اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به واقعه ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ هجری شمسی اظهار کرد: این واقعه یکی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی قرن اخیر بود که امسال در آستانه شصت و نهمین سالگرد آن قرار داریم.

وی افزود: پس از این رخداد، دکتر محمد مصدق وصیت کرد که پس از فوتش او را در کنار شهدای ۳۰ تیر دفن کنند و در همین راستا نیز یادمانی در ۲۹ تیر سال ۱۳۵۸، در کنار مقبره شهدای ۳۰ تیر در ابن‌بابویه شهرری نصب شد که متأسفانه بعدها برخی افراد ناشناس این یادمان را فرو انداختند و شکستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ابتدای شورای پنجم درخواست احیای بنای یادبود ایشان انجام شد و سازمان میراث نیز از این موضوع استقبال کرد اما با گذشت مدت‌ها از این امر و احیا نشدن آن، متأسفانه هنوز پاسخی به مکاتبات داده نشده است.

نظری با بیان اینکه برای بار دوم تذکر می‌دهم تاکید کرد: من در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۷ تذکری به سازمان اوقاف دادم اما باز هم در عملکرد این نهاد تغییر خاصی ایجاد نشد. مجدداً تذکر می‌دهم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و به ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری ضمن تعامل با بخش‌های مختلف شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به درخواست آقای گلشیری که از هنرمندان خوب کشورمان هستند پاسخ داده و نسبت به ترمیم و احیا این یادمان ارزشمند و تاریخی اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا شهرداری تهران نیز می‌تواند از محل کد پروژه شماره ۱۰۸۱۹۰۳۷۲ با موضوع مرمت، بازسازی و ساماندهی آرمستان‌های تاریخی ارزشمند ری، تهران و شمیران نسبت به مرمت این یادمان اقدام کند.

کد خبر 508104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.