پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: سال گذشته با پرداخت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۵۹ مورد اشتغال در زمینه کشاورزی، دامداری و قالیبافی و خیاطی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدفاطمه قائمی امروز _یکشنبه ۲۷ تیرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲۰ خانوار در حوزه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و معلولان تحت پوشش بهزیستی گلپایگان هستند.

وی افزود: یک خانه کودک و نوجوان به صورت شبانه‌روزی کودکان و نوجوان بی‌سرپرست را مراقبت می‌کند، در حوزه توانبخشی هم شش مرکز شامل مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی، دختران و پسران بالای ۱۴ سال و زیر این سن و یک مرکز اوتیسم فعال است.

رئیس اداره بهزیستی گلپایگان گفت: در حوزه پیشگیری هم پنج مرکز مشاوره شامل سه مرکز مشاوره عمومی و یک مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و دو مرکز ترک اعتیاد فعال است.

وی ادامه داد: سال گذشته غربالگری شنوایی ۸۷۴ کودک و نوزاد و غربالگری بینایی برای دو هزار و ۲۱۸ کودک سه تا شش سال انجام شده است.

قائمی با بیان این که میزان مستمری مددجویان تحت پوشش جوابگوی نیاز آن‌ها نیست، افزود: سال گذشته به مبلغ ۴۰ میلیون تومان پوشاک و مواد غذایی میان خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

ایجاد ۵۹ شغل برای مددجویان بهزیستی

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان سال گذشته ۲۰۱ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویان دارای یک و دو فرزند معلول پرداخت شده است، افزود: سال گذشته با پرداخت دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تسهیلات، ۵۹ مورد اشتغال در زمینه کشاورزی، دامداری، قالیبافی و خیاطی ایجاد شده است

در ادامه فاطمه طیباتی، کارشناس مسئول توانبخشی بهزیستی گلپایگان، اظهار کرد: در حوزه توانبخشی یک هزار و ۷۰۰ معلول جسمی، حرکتی، اعصاب و روان و کم توان ذهنی و شنوایی و بینایی تحت پوشش هستند که درجه معلولیت ۵۵۰ نفر آن‌ها بالا است.

پرداخت حق پرستاری به معلولان ذهنی و اعصاب و روان

وی گفت: از دی ماه سال ۹۹ علاوه بر معلولان ضایعه نخاعی به معلولان ذهنی، جسمی، حرکتی و اعصاب و روان نیز حق پرستاری پرداخت می‌شود.

مسئول توانبخشی بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: در مرکز توانبخشی بهزیستی گلپایگان معلولان به صورت رایگان فیزیوتراپی می‌شوند و برای خدمات کار درمانی و گفتار درمانی به هلال احمر مراجعه می‌کنند که بخشی از هزینه آن پرداخت می‌شود.

طیباتی گفت: در گلپایگان آمار مراجعات برای پذیرش بیماران اعصاب و روان افزایش یافته است و پیگیر تأسیس یک مرکز نگهداری برای این بیماران هستیم اما هنوز انجام نشده است.

کد خبر 508067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.