اصفهان تنها شهر کشور با ۲ محور پیاده عمود بر هم است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان با پیاده‌راه شرقی غربی که در مجاورت زاینده‌رود شکل گرفته و محور پیاده شمالی جنوبی اصفهان از هزار جریب تا میدان امام علی (ع) تنها شهر کشور با دو محور پیاده عمود بر هم است

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که رابطه‌ای مشخص بین کیفیت فضاهای شهری و زندگی شهروندان است، اظهار کرد: کیفیت زندگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که با زیست آدمی سر و کار دارد و شهرسازی به عنوان بستری که در نحوه مرگ و زندگی مردم دخیل است باید با نگاه به ارتقای کیفیت زندگی انجام شود.

وی افزود: یکی از نظریات در دوران معاصر که به ویژه پس از هجوم خودرو به شهرها شکل گرفت، پیاده‌راه‌سازی بود و این اتفاق در بافت‌های تاریخی برای حفاظت و حیات‌بخشی مجدد به این بافت انجام شد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان پیاده‌راه‌سازی چهارباغ عباسی را یکی از پروژه‌های ماندگار اصفهان با این رویکرد دانست و تصریح کرد: با وجود آن که نقدهایی نیز به این پروژه وجود دارد اما اتفاقی که در چهارباغ و خیابان‌های منتهی به آن در خصوص پیاده‌راه سازی شد، اتفاق بزرگی بود که امید است مسیر آن ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: بهسازی خیابان چهارباغ بالا برای رفت و آمد افراد پیاده که البته به معنای حذف خودرو نیست بلکه یک طرح پیاده‌مدار است، در کنار پیاده‌راه خیابان هزار جریب در مجاور دانشگاه اصفهان یک مسیر پیاده راه را تا چهارباغ عباسی شکل می‌دهد.

طغیانی با بیان این که اصفهان تنها شهر کشور است که دو محور پیاده عمود بر هم دارد، اضافه کرد: علاوه بر پیاده‌راه شرقی غربی که در مجاورت زاینده‌رود همراه با منظر طبیعی رودخانه شکل گرفته است با تکمیل طرح‌های عمرانی پیاده‌مدار، محور پیاده شمالی جنوبی اصفهان از هزار جریب و میدان آزادی آغاز شده و با عبور از چهارباغ بالا، سی و سه پل، میدان انقلاب، چهارباغ عباسی، میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه و میدان امام خمینی (ره) به میدان امام علی (ع) می‌رسد.

وی اضافه کرد: فضاهایی که برای ایجاد مسیرهای پیاده ایجاد می‌شود، ممکن است ناهنجاری‌هایی را ایجاد کند که برخی معتقدند برای جلوگیری از بروز این ناهنجاری‌ها نباید پروژه‌ای اجرا شود در حالی که اصولاً باید بستر پروژه‌های پیاده‌محور توسط مدیریت شهری ایجاد شود و سایر دستگاه‌های مسئول بر ارتقای فرهنگ پذیرش آن در جامعه کار کنند.

طغیانی گفت: خروجی‌های پیاده‌محوری به کم شدن ترافیک در مراکز تاریخی شهر، رونق گردشگری و سلامت مردم کمک می‌کند لذا درخواست می‌کنم افرادی که در این حوزه‌ها تخصص ندارند وارد آن نشوند زیرا این مسیر که یک مطالبه مردمی است حتماً باید ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با حضور خانواده‌ها در فضاهای پیاده‌محور، افراد ناهنجار یا فضا را ترک می‌کنند یا در رفتارهای خود تجدیدنظر می‌کنند.

کد خبر 508066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.