اخذ عوارض نظارت فنی شهرداری تهران سیستمی شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه نظارت فنی، تخلفات و تثبیت همچنان فرم‌های اعلام عوارض به صورت دستی صادر می‌شود و علی رغم قول‌های معاونت شهرسازی و معماری، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در خصوص عوارض مصوب شورای شهر اظهار کرد: اخذ این عوارض قرار بود از تاریخ یکم تیر ماه ۱۴۰۰ عملیاتی شود اما به دلیل فضای کرونایی با تأخیر روبه‌رو شد و یک فرصت مجدد ۱۲ روزه از سوی شهرداری تهران داده شد.

وی ادامه داد: اکنون با شهروندان زیادی مواجه هستیم که در این فاصله زمانی فیش و فرم اعلام عوارض دریافت کرده‌اند اما امکان پرداخت برای آن‌ها فراهم نشده است. برخی مناطق روزهای پنجشنبه و جمعه فعال بودند و فیش صادر می‌کردند و دریافتی داشتند اما بسیاری از مناطق این کار را انجام نداده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بنا بر تعداد مراجعات مردم، درخواستی که تعدادی از همکاران شورا دارند این است که به شهروندانی که در فرصت قانونی، فرم اعلام عوارض دریافت کرده‌اند و امکان پرداخت نداشته‌اند حداقل دو روز فرصت داده شود تا بتوانند پرداختی خود را انجام دهند.

سالاری اضافه کرد: تذکر دیگر من به سیستمی نشدن اخذ عوارض مربوط به حوزه تثبیت و نظارت فنی است. من بارها و بارها این موضوع را در این دوره پیگیری کردم. اکنون در حوزه صدور پروانه، فرم‌های اعلام عوارض به صورت سیستمی، محاسبه و صادر می‌شود.

وی افزود: البته در مقطعی فیش‌ها دستی و علی‌الحساب دریافت می‌شد که با تذکری که چند ماه پیش داشتم تا حد زیادی به آن رسیدگی شد و ساماندهی شد اما در حوزه نظارت فنی، تخلفات و تثبیت همچنان فرم‌های اعلام عوارض به صورت دستی صادر می‌شود و علی رغم قول‌های معاونت شهرسازی و معماری و تمهیداتی که اندیشیده شده، هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

سالاری تاکید کرد: درخواست من از شهردار تهران و معاون شهرسازی و معماری شهرداری این است که در فرصت باقی مانده از این دوره، این کار بسیار مهم را عملیاتی کنند.

کد خبر 508051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.