مدیریت پسماند ضایعات آلمان با کامیون‌های هیدروژنی

فرایبورگ، کلانشهری در جنوب غرب آلمان تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۴ درصد کامیون‌های حمل مواد پسماند شهر را با نوع هیدروژنی جایگزین خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پنجشنبه هفته گذشته فرایبورگ میزبان اولین خودروی هیدروژنی حمل ضایعات بود که به طور آزمایشی فعالیت خود را در خیابان‌ها آغاز کرد. به زودی کمپانی مدیریت پسماند فرایبورگ کامیون مشابه دیگری را برای شهر خریداری می‌کند که این دو خودرو به جمع‌آوری پسماندهای آلی و مواد کاغذی نیز می‌پردازند ضمن این که پیش‌بینی شده است با عملکرد خود هر ساله، از انتشار ۶۰ تن گاز دی اکسید کربن پیشگیری کنند. کمپانی فوق در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۴ کامیون هیدروژنی جدید را نیز با نوع قدیمی آن جایگزین کند که این تعداد برابر با ۶۴ درصد کل کامیون‌های پسماند شهر خواهد بود.

بخش اعظمی از هزینه خرید دو کامیون هیدروژنی جدید فرایبورگ از طریق یارانه‌های ملی تأمین شد که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود.

گزارشات حاکی است که خودروهای تجاری شهر، مسئول انتشار بیش از ۳۰ درصد گاز دی اکسید کربن در فرایبورگ است و نقش مهمی در افزایش اثرات جزایر گرمایی ایفا کرده است. اما خبر خوش این که کمپانی سازنده کامیون‌های هیدروژنی حمل پسماند ادعا کرده که انتشار گازهای گلخانه‌ای در این خودروها صفر است که جایگزین کردن تمام کامیون‌های قدیمی با نوع هیدروژنی آن تا سال ۲۰۲۳ می‌تواند به طور چشمگیری آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی را کاهش دهد.

صدای تولید شده از این خودروها نیز بسیار پایین است که این ویژگی به سهم خود می‌تواند در کاهش آلودگی صوتی شهر بسیار مؤثر واقع شود. جالب‌تر از همه این که وسیله نقلیه هیدروژنی می‌تواند الکتریسیته مورد نیاز برای حرکت خود را تأمین کند که این اتفاق در نتیجه واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن رخ می‌دهد.

سیستم باطری داخلی خودروها انرژی بازیابی شده ترمز را ذخیره می‌کند و در مواقع ضروری برای شارژ باطری مورد استفاده قرار می‌دهد.

کد خبر 508028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.