پرداخت حق بیمه ۴ هزار مددجو در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: با هدف کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، در سه ماهه ابتدای سال جاری حق بیمه تأمین اجتماعی چهار هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان پرداخت شده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بالغ بر دو میلیارد تومان حق بیمه سه هزار و ۱۸۳ زن سرپرست خانوار و بیش از ۵۴۲ میلیون تومان حق بیمه ۸۱۷ مجری طرح خودکفایی و اشتغال توسط این نهاد به حساب بیمه تأمین اجتماعی استان واریز شده است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان با تاکید بر لزوم ارائه خدمات متنوع در حوزه بیمه‌های اجتماعی به مددجویان، ادامه داد: با هدف توانمندسازی نیازمندان، در سال گذشته حق بیمه بازنشستگی پنج هزار زن سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت این نهاد به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد همچنین در سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شد.

وی با بیان این که تعدادی از مددجویان در سال‌های گذشته حق بیمه تأمین اجتماعی را با کمک مالی این نهاد پرداخت می‌کردند، گفت: اگر این افراد بخواهند ۱۰ سال سابقه بیمه خود را تکمیل کنند و از مزایای بازنشستگی استفاده کنند، مبلغی به صورت تسهیلات و مبلغی بلاعوض به آنها اعطا می‌شود.

زارع گفت: سال گذشته ۷۷۱ مددجوی تحت حمایت این نهاد با دریافت مستمری تأمین اجتماعی بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان تصریح کرد: مددجویان مشمول این خدمات، در یک بازه زمانی مشخص با برقراری مستمری تأمین اجتماعی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، افزود: واریز حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال، نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده این خانواده‌ها بوده و تلاش می‌شود که با ارتقای ارائه خدمات، این فرآیند تا رسیدن به توانمندی مددجویان استمرار یابد.

کد خبر 508014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.