روابط ایران با کشور همسایه در دولت سیزدهم احیا شود

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اکنون با توجه به تحولات شرق کشور نیاز است که روابط ایران با کشورهای همسایه به ویژه امارات، مصر، اردن و عربستان احیا شود.

جلال خوشچهره در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند ارتباط دولت سیزدهم با کشورهای همسایه اظهار کرد: به نظر می‌رسد توجه به احیای ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از استراتژیک‌ترین اقداماتی است که دولت رئیسی باید نسبت به آن اقدام کند.

وی افزود: اکنون با توجه به تحولات شرق نیاز است که روابط ایران با کشورهای همسایه به ویژه امارات، مصر، اردن و عربستان احیا شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: قطعاً تنش بین ایران و آمریکا در روابط ایران با کشورهای همسایه تأثیرگذار است، انتظار می‌رود دولت سیزدهم در شرایط تحریم با جدیت بیشتری برای بهبود روابط ایران با کشورهای همسایه تلاش کند.

خوشچهره تصریح کرد: هرگونه تشدید تنش در روابط ایران با کشورهای همسایه در شرایط فعلی تبعات فراوانی بر اقتصاد ایران خواهد داشت، در حال حاضر با توجه به تحولات ژئوپولتیک افغانستان و رقابتی که بین قدرت‌های بزرگ برای دستیابی به اقیانوس هند در منطقه وجود دارد بهبود روابط ما با کشورهای همسایه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: حضور فعال دولت سیزدهم در مذاکرات وین و احیای برجام قطعاً بزرگ‌ترین مانع ارتباط ایران با کشورهای همسایه را حذف خواهد کرد و روابط مطلوبی را برای ایران و کشورهای منطقه‌ای به همراه خواهد داشت.

کد خبر 507966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.