کنوکارپوس در بندرعباس کاشت نمی شود

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: کاشت درخت کنوکارپوس ( Conocarpus erectus) به عنوان درخت سایه دار در سطح شهر انجام نشده است.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر در سال ۹۸ کاشت درخت کنوکارپوس به عنوان درخت سایه‌دار طی دو سال ممنوع شده است و صرفاً کاشت آن جهت ایجاد پرچین مجاز است.

وی افزود: این سازمان نه‌تنها دو سال بلکه به طور دائمی از این گیاه به عنوان درخت در فضاهای سبز شهری استفاده نخواهد کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس ادامه داد: با توجه به شرایط خاص اقلیمی شهر بندرعباس رویکردهای طبیعت گرایانه( Naturalistic ) و زری اسکیپ (Xeriscape) در منظر سازی محیط‌ها و فضاهای باز شهری با استفاده از گیاهان بومی (گارم زنگی، جم، گل ابریشم و …) در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی‌های گیاهان (فرم، زیبایی شناسی، نیاز آبی، مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها ) این سازمان با دارا بودن کارشناسان تخصصی این حوزه همچنین در اختیار داشتن یکی از بزرگترین نهالستان‌های گیاهان گرمسیری جنوب کشور اقدام به تکثیر، تولید و توزیع گیاهان بومی مناسب فضاهای سبز شهری کرده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: طرح جایگزینی گیاهان بومی از سال ۹٩ با غرس گیاهان مناسب و بومی در فضاهای سبز شهری بر اساس برنامه زمان بندی و فاز به فاز در مناطق مختلف شهر در مرحله اجرا است.

کد خبر 507946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.