بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت پالایشگاه تبریز ، با رشد ۳۹ درصدی به ۳۵۸ هزار و ۶۶۵ میلیارد تومان، سود ناخالص شرکت با رشد ۱۳۶ درصدی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان و سود خالص شرکت با رشد ۴۵۴ درصدی به ۵۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان رسیده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۷ تیرماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هشت هزار و ۳۲۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش دو هزار و ۲۶۰ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار و ۳۲۶ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۶۴ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۵۶ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۴۲ واحدی به سطح ۱۸ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها) بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۲ هزار و ۵۷۳ و ۹۵ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: (تعداد سهام معامله شده حجم گفته می‌شود) بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد و ۲۴۲ میلیون و شش میلیارد و ۹۲ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

شرکت بورسی شبریز ‌

نگاهی به عملکرد شرکت

(تمامی عددها در صورت مالی به میلیون ریال است)

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی: (درآمدی که از محل فعالیت یا خدمت اصلی شرکت است) شرکت رشد ۳۹ درصدی داشته است و به ۳۵۸ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال رسیده است.

سود ناخالص: (سودی که از کسر هزینه‌های عملیاتی از درآمدهای عملیاتی حاصل می‌شود) شرکت رشد ۱۳۶ درصدی داشته است و به ۴۷ هزار ۴۹۱ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص: (حاصل کسر تمامی هزینه‌ها از تمامی درآمدها است، مالیات نیز کسر شده است) شرکت رشد ۴۵۴ درصدی داشته است و به ۵۵ هزار ۶۷۷ میلیارد ریال رسیده است.

سود خالص هر سهم: (تقسیم سود خالص بر تعداد سهام شرکت) هر سهم معادل با ۵ هزار ۵۶۸ ریال می‌باشد و که با قیمت ۳۵ هزار ۷۳۰ ریالی سهم پی بر ای (p/e) (قیمت تقسیم بر میزان سود به ازای هر سهم، هرچه کمتر باشد مطلوب‌تر است) ۶.۴۷ واحد را به خود می‌گیرد.

سرمایه ثبت شده شرکت ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

تغییرات حقوق مالکانه، تغییرات سود انباشته

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سود انباشته: (سودی که در سال‌های گذشته در بین سهامداران توزیع نشده و در حساب شرکت باقی مانده است) شرکت با رشد ۴۷۲ درصدی به ۵۸ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال افزایش یافته است.

حقوق مالکانه: (حاصل کسر تمامی بدهی‌ها از تمامی دارایی‌های شرکت) شرکت رشد ۱۹۵ درصدی داشته است و به ۷۳ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال رسیده است.

تابلوی معاملات

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

سهام این شرکت با پی بر ای ۶.۴۷ واحدی پتانسیل رشد قیمتی بر مبنای p/e را دارد، وضعیت سودآوری و عملکرد مالی شرکت نیز مناسب است.

p/s شرکت اعلام نشده است. ( این نسبت بیانگر قیمت به ازای فروش به ازای هر برگه سهم است، مانند p/e هرچه کمتر باشد بهتر است، یعنی شرکت به ازای این ارزش بازاری که گرفته توان فروش بالاتری دارد).

(هیچ سیگنالی در خصوص خرید یا فروش نبوده و صرفاً بررسی صورت‌های مالی شرکت است)

اخبار بازار بورس

تمام شرکت‌های بورسی ملزم به پرداخت سود از سامانه سجام می‌شوند

علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفته است: واریز سود از طریق سامانه سجام، باید به صورت یک الزام و تکلیف برای تمام شرکت‌ها ایجاد شود. ما به نوبه خود در تلاش هستیم که این موضوع تحقق پیدا کند. اصلاح بخشی از قانون بازار سرمایه در حال بررسی است و به نظر می‌رسد در شش ماهه ابتدای امسال این موضوع محقق شود.

اخبار شرکت‌ها

تعدیل مثبت ستاره خلیج فارس فردا افشا خواهد شد

در روزهای اخیر شرکت‌های پالایشی به نوبت از تعدیل‌های مثبت قابل توجه خود در سال ۹۹ پرده برداری کرده‌اند. ستاره خلیج فارس هم که ۶۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم آن در اختیار تاپیکو است و در واقع این هلدینگ با اهمیت مالکیت ۴۹ درصدی ستاره را در اختیار دارد با پتانسیل تعدیل مثبت خوبی همراه است.

برخی از گمانه زنی‌ها از افزایش سود سال ۹۹ ستاره خلیج فارس تا ۱۴ هزار میلیارد تومان خبر می‌دهند. اسکندری مدیر مالی شرکت نفت ستاره خلیج فارس به همفکران اعلام کرد: شرکت ستاره خلیج فارس قطعاً تعدیل مثبت خواهد داشت اما با توجه به اینکه فردا یعنی دوشنبه ۲۸ تیر ماه صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت بر روی سایت کدال قرار خواهد گرفت اکنون نمی‌توان درباره مقدار آن اطلاع رسانی کرد.

وی در پاسخ به اینکه گمانه زنی‌ها درباره افزایش سود از ۱۱ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار میلیارد تومان چه مقدار به واقعیت نزدیک است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدیل سود ستاره خلیج بر روی شرکت‌هایی که مالکیت ستاره را در اختیار دارند مانند تاپیکو اثرگذار است، اکنون نمی‌توان اظهار نظری در این باره داشت و باید صبر کنیم تا فردا که صورت‌های مالی حسابرسی شده واقعی ستاره از طریق تاپیکو در سایت کدال افشا شود. اما تا همین حد می‌توان گفت که قطعاً تعدیل ستاره مثبت خواهد بود.

در بورس کالا، آمونیاک (مایع) پتروشیمی شیراز ۷۳.۶ میلیون ریال، اوره پریل شیراز و خراسان ۸۵.۷ میلیون ریال، پلی بوتادین رابر ۳۵۴ میلیون ریال، PVC شپترو ۲۹۸ – ۳۲۸ میلیون ریال، روغن پایه SN۵۰۰ شسپا ۲۰۶ میلیون ریال، سبد تیرآهن مخلوط ۱۶۵ – ۱۷۵ میلیون ریال، سیمان سفید نی ریز ۱۲ میلیون ریال، شمش فایرا ۵۷۷ میلیون ریال، لوب کات سبک ۹۷.۴ میلیون ریال قیمت خورد.

اورهال شپنا به پایان رسید. معاون تولید شرکت می‌گوید: در این تعمیرات با اجرای سه طرح بهینه‌سازی مشعل‌های پالایشگاه، استحصال انرژی حرارتی از محصول گازوئیل واحد آیزوماکس و بازسازی عایق‌های حرارتی کوره هیدروژن موفق شدیم حدود دو درصد در مصرف سوخت پالایشگاه صرفه‌جویی کنیم.

حسینا برای قراردادهای ناحیه جنوب الحاقیه دریافت کرده که از اول اردیبهشت ۱۳۹۷ را مورد بازنگری قرار می‌دهد و آثار مثبت سود و زیانی برای سنوات گذشته دارد و با توجه به اینکه در این قرارداد دلار ۴۴ هزار و ۱۰۰ ریال لحاظ شده بود، نرخ دلار این قرارداد به ۹۰ هزار و ۸۱۴ ریال افزایش یافته و آثار مثبت مربوط به سال ۱۴۰۰ آن در گزارش‌های بعدی افشا می‌شود.

تأمین سرمایه امید پذیرش تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی اوراق مشارکت شهرداری کرمانشاه، شهرداری اصفهان و شهرداری کرمانشاه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، ۴۳۰ میلیارد تومان و ۱۷۰ میلیارد تومان را عهده دار شد.

مدیر مالی پتروشیمی اصفهان در مجمع گفت: ما فعلاً امکان افزایش سرمایه به دلیل مشکلات نداریم ولی پیگیر آن هستیم. با کمک شپنا در تأمین مواد اولیه، رکورد تولید در سال ۹۹ زده شد.

در مجمع فسپا گفته شد. قبلاً فولاد مبارکه ال سی سه ماهه می‌داد و ما بعد از دریافت مواد اولیه و تولید جنس و فروش پول می‌دادیم. اما الان سه ماه قبل باید پول پرداخت شود. ما نیاز به نقدینگی داریم. ما نیروگاه نداریم و تصمیم داریم نیروگاه اختصاصی داشته باشیم. برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ داریم. به دنبال تولید ورق برای مواد اولیه خود هستیم.

در مجمع ونفت گفته شد: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۹۹، بهره برداری از پروژه فشرده سازی و حمل گاز اتان است. این پروژه با هدف انتقال گاز اتان از منطقه عسلویه به شرکت‌های پتروشیمی، با تأسیس شرکت توسعه و تجهیز پترو ایرانیان انجام شد. از جمله مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت در سال ۱۴۰۰، تکمیل فاز ۲ پروژه مخازن قشم و همچنین اخذ کد استاندارد محصول و آغاز تولید سوخت کم سولفور است. عرضه اوج و کنترل گاز در برنامه است.

اخبار بازارهای جهانی

قیمت سنگ آهن ۶۲ درصدی چین نسبت به هفته گذشته با رشد شش دلاری به ۲۲۱ دلار رسید. تزریق بسته محرک اقتصادی توسط دولت چین انتظارات در بازار سنگ آهن و فولاد را افزایشی کرد. مقامات چینی ممکن است برخی بسته‌های محرک اقتصادی را پس از آنکه اقتصاد چین رشد ۷.۹ درصدی در تولید ناخالص داخلیGDP در سه ماهه دوم Q۲ سال ثبت کرد، تزریق کند.

فعالیت‌های وارداتی برای مس کاتد در چین با توجه به بهبود فرصت آربیتراژ بین لندن و بازارهای آتی شانگهای، افزایش پیدا کرده است. موجودی مس در شانگهای برای هشتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 507933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.