شرایط خاص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود

معاون امنیتی وزیر کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: الزامات و شرایط خاص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در هفتاد و چهارمین جلسه این کمیته که با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه باید روند کنترل بیماری در کشور با حساسیت و دقت بالا استمرار یابد، اظهار کرد: غفلت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی توجهی به محدودیت‌های اعمال شده می‌تواند زمینه گسترش بیماری را در کشور فراهم سازد.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در کشور گفت: تا روند کامل واکسیناسیون در کشور، مسیری جز اعمال محدودیت‌های هوشمند و رعایت اصول بهداشتی برای مهار بیماری وجود ندارد و ضرورت دارد با اقدام رسانه‌ای، همراهی مردم را در این عرصه بیشتر کنیم.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت‌های طرح شبانه که از ساعت ۱۰ شب تا ۳ صبح اعمال می‌شود همگی با هدف کنترل زنجیره بیماری است، گفت: باید تا روند کامل واکسیناسیون در کشور با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی اجازه شیوع بیشتر بیماری را در کشور ندهیم.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ناجا باید اطلاع رسانی‌های مستمر و مناسب در خصوص محدودیت‌های شبانه داشته باشد، افزود: واقعیت امر این است که با تداوم محدودیت‌ها و مقررات، نوعی عادی انگاری و بی تفاوتی در میان مردم نسبت به طرح مورد نظر ایجاد می‌شود باید با اطلاع رسانی و اقدام رسانه‌ای مانع از این عادی انگاری در جامعه نسبت به محدودیت‌های کرونایی شویم.

وی به موضوع مهم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در خصوص ضرورت باز شدن مدارس بنا به دلایل مختلف آموزشی، اجتماعی جای تردید و ابهام وجود ندارد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: همگان بر ضرورت و اهمیت آموزش حضوری اذعان و اتفاق نظر دارند و برای همین تلاش بر این است که با کاهش بیماری در کشور و افزایش روند واکسیناسیون، مدارس در کشور بازگشایی شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس همراه با الزامات و شرایط خاصش به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ارائه می‌شود.

وی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها هم گفت: دانشگاه‌ها با توجه به محیط خوابگاه و مکان غذاخوری وضعیتی متفاوت‌تر از مدارس دارند و در این خصوص مقرر شد که وزارت علوم برنامه جامع و کاملش را در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها ارائه دهد و تصمیمات لازم با نظر ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: روند واکسیناسیون در کشور در حال انجام است و امید داریم با افزایش سرعت در این امر، بتوانیم گروه‌های پرخطر بیشتری را واکسینه کنیم و اجازه شیوع بیماری را در کشور ندهیم.

کد خبر 507901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.