سن طلایی برای شروع شمشیر بازی از ۹ تا ۱۴ سال است

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان گفت: در این دو سال که ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرده استعدادیابی در مدارس نداشتیم ولی افرادی که برای تست به هیئت شمشیر بازی استان آمدند زیر نظر مربیان، استعدادیابی شدند و بعد از این که مشخص شد استعداد دارند یا خیر ثبت نام کردند.

فرهاد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت هیئت شمشیر بازی استان اصفهان اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌ها به خاطر شیوع کرونا تعطیل است و نمی‌توانیم کار کنیم، هفته گذشته میزبان اردوی تیم ملی فلوره بانوان بودیم. تمرینات تیم‌های استان را داشتیم و قرار بود مسابقات رده بندی استان در رده‌های نوجوانان و جوانان (آقایان و بانوان) برگزار شود که به خاطر تعطیلی، این رقابت‌ها هم به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: سپاهان در بخش بانوان و آقایان تیم‌داری می‌کند که سال گذشته قهرمان شدند، امسال هم تغییراتی در ترکیب تیم داشتند و بعد از المپیک لیگ برتر شمشیر بازی شروع می‌شود البته امسال لیگ بعد از المپیک برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان اصفهان با بیان این که هر سال استعدادیابی مخصوص سنین ۹ تا ۱۴ سال در مدارس انجام می‌شد، تصریح کرد: در این دو سال که شیوع ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرده است استعدادیابی در مدارس نداشتیم ولی افرادی که برای تست به هیئت شمشیر بازی استان آمدند زیر نظر مربیان استعدادیابی شدند و بعد از این که مشخص شد استعداد دارند یا خیر ثبت نام کردند.

رضایی اضافه کرد: سن طلایی برای شروع شمشیر بازی از ۹ تا ۱۴ سال است، رده سنی بالاتر هم می‌توانند کار کنند اما برای قهرمانی نمی‌شود. حدود ۴۰۰ نفر شمشیرباز در اصفهان داریم که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و آکادمی شمشیر بازی زنده یاد روزبه سرهنگ پور بستر خوبی را برای جذب هنرجویان بیشتر فراهم کرده است.

وی در جواب به سئوال خبرنگار مبنی بر این که اسپانسری باشگاه‌ها چقدر در ارتقای رشته شمشیر بازی کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: بازیکن حرفه‌ای باید منبع مالی داشته باشد تا با آرامش بیشتر برای ورزش قهرمانی وقت بگذارد. کمک مالی فقط در لیگ امکانپذیر است و با که مبلغ بالایی نیست ولی برای ورزشکاران خوب است.

کد خبر 507879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.