مرگ دسته جمعی گردشگران بر اثر برخورد صاعقه+ فیلم

برخورد مرگبار صاعقه موجب مرگ گردشگران در یکی از برج‌های توریستی هند شد.

به گزارش ایمنا، برخورد صاعقه در هند جان ۱۸ گردشگر را گرفت. این گردشگران در یک برج توریستی مشغول تهیه عکس سلفی بودند که مورد اصابت صاعقه قرار گرفتند. این حادثه در محل بنای تاریخی قلعه آمر متعلق به قرن ۱۲ میلادی در جایپور هند رخ داد.

بنا به گزارش رسانه‌های محلی هند این گردشگران ۲۷ نفر بودند که روی پشت بام قلعه حضور داشتند. در این حادثه برخی از قربانیان بر اثر اصابت صاعقه از بالای قلعه به پایین سقوط کردند. بنا به این گزارش بیشتر قربانیان افراد جوان بودند. در ویدئویی که منتشر شده کفش‌های قربانیان را روی پشت بام قلعه نشان می‌دهد.

یکی از شاهدان عینی به رسانه‌های محلی گفت: «بسیاری از این افراد در مقابل چشمان ما جان خود را از دست دادند. اگر مردم کمک می‌کردند و نیروهای امدادی زودتر در محل حادثه حاضر می‌شدند اکنون آن‌ها زنده بودند. ما برخی از افراد حادثه دیده را به پایین قلعه منتقل کردیم. ما به آن‌هایی که هنوز زنده بودند و نفس می‌کشیدند کمک کردیم.»

این حادثه در حالی خبرساز می‌شود که وقوع طوفان و رعد و برق موجب مرگ ده‌ها نفر در شمال هند شده است. مرگ ۹ نفر در ایالت راجاستان گزارش شده است. دست کم ۴۱ نفر در ایالت اوتار پرادش جان خود را از دست دادند. تعداد قربانیان در ایالت مادهیا پرادش نیز هفت نفر اعلام شده است.

گفتنی است؛ مرگ ناشی از اصابت صاعقه در هند از حوادث غیرمعمول به شمار نمی‌رود؛ چراکه سالیانه دست کم ۲ هزار نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 507841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.