برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت تنوع زیستی در دانمارک

مقامات شهر دانمارکی لمویگ برای پیوند مردم با طبیعت و محیط زیست، یک مسابقه عکاسی برگزار کرده‌اند و قرار است به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لی ورملین وزیر محیط زیست دانمارک، اوایل سال جاری طرحی تحت عنوان "سبزترین کلانشهر دانمارک" آغاز کرد که طی آن قرار بود یک رقابت ملی برای ترویج قدردانی از طبیعت و تنوع زیستی شهرهای سراسر کشور بین مردم برگزار شود. از آن زمان به بعد، شهردارها در تلاش برای یافتن راهبردهایی بوده‌اند تا بتوانند به افزایش فضاهای سبز و گرایش مردم به تنوع زیستی کمک کنند.

تا کنون ایده‌های زیادی از سوی مقامات مختلف برای رسیدن به این هدف مطرح شده است که در این بین، ایده شهردار لمویگ برای برگزاری مسابقه عکاسی از چشم‌اندازهای طبیعی و تنوع زیستی نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

شهردار لمویگ تمام هنرمندان و مردم عادی را دعوت کرده است از فضاهای سبز اطراف خود، آثاری را ثبت کنند که در آن، تنوع زیستی خودنمایی می‌کند. افراد می‌توانند آثار خود را در قالب نقاشی ارائه دهند و برای دریافت جایزه هنرهای برگزیده داوطلب شوند. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند از گیاهان و حیوانات مورد علاقه خود در طبیعت یک اثر هنری آماده کنند و به مقامات مسئول در شهرداری تحویل دهند. بدون شک در نتیجه این اقدام، افراد داوطلب در مسابقه با تمرکز بیشتری به دنیای اطراف خود نگاه خواهند کرد و از مزایای آن‌ها در بهبود زندگی شهری آگاه‌تر خواهند شد.

جالب این که فرصت کافی برای تحویل آثار هنری وجود دارد چرا که مقامات تاریخ نهایی برگزاری مسابقه را دهم ماه نوامبر ۲۰۲۱ اعلام کرده‌اند. سه نفر برنده جوایز مسابقه عکاسی خواهند بود؛ نفر اول، تمام هزینه لازم برای سفر دو نفره به خلیج معروف Nissum Fjord را دریافت خواهد کرد، نفر دوم می‌تواند به طور رایگان و به همراه یکی از عزیزان خود به مرکز فرهنگی و هنری شهر مراجعه کند و در آنجا به صرف شام بپردازد، نفر سوم نیز برنده یک دوربین عکاسی خواهد بود.

کد خبر 507820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.