آخرین ‌جزئیات پذیرش ‌و اعلام نتایج ‌مدارس ‌سمپاد

رئیس ‌مدارس ‌استعدادهای درخشان آموزش پرورش استان اصفهان زمان اعلام نتایج آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان، ظرفیت پذیرش این مدارس و آمار جذب تعداد نفرات برای رشته سمپاد مهارتی در شهر اصفهان را تشریح کرد.

کلیم‌الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اعلام نتایج آزمون ورودی «مدارس استعدادهای درخشان»، اظهار کرد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان پایه‌های هفتم و دهم پس از تصحیح کامل و اعلام قبولی نهایی مدارس استعدادهای درخشان در ۱۵ مردادماه اعلام می‌شود و اسامی پذیرفته‌شدگان پایه هفتم و دهم بر اساس ظرفیت پذیرشی بوده که برای این مدارس از قبل تعیین شده است و در سامانه azmoon.medu.ir منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان پذیرش شده در مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان، افزود: در مدارس پسرانه، در پایه هفتم ۲۶۰ نفر و در مدارس دخترانه ۲۶۴ نفر پذیرش می‌شوند، در پایه دهم پذیرش تکمیلی وجود دارد که در شهر اصفهان در رشته ریاضی ۸۴ دانش‌آموز پسر و ۱۱۶ دانش‌آموز دختر، در رشته تجربی ۸۴ دانش‌آموز پسر و ۸۷ دانش آموز دختر و در رشته ادبیات ۲۷ دانش‌آموز پسر و ۱۷ دانش‌آموز دختر پذیرش می‌شوند.

جذب ۱۶ نفر در رشته سمپاد مهارتی در اصفهان

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در دوره اول متوسطه مدارس تیزهوشان بودند، بدون آزمون وارد دوره دوم متوسطه می‌شوند و ظرفیت تکمیلی هم داریم. به دلیل این که در دوره اول دو مدرسه تیزهوشان دخترانه و دو مدرسه پسرانه و در دوره دوم سه مدرسه تیزهوشان فعال است برای پذیرش، ظرفیت تکمیلی وجود دارد که این کار صورت می‌گیرد.

رئیس مدارس استعدادهای درخشان آموزش پرورش استان اصفهان، گفت: در آزمون تیرماه مدارس استعدادهای درخشان در استان اصفهان در پایه هفتم شش هزار و ۴۹۱ دانش‌آموز پسر و پنج هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز دختر و در پایه دهم سه هزار و ۵۷ دانش‌آموز پسر و سه هزار ۴۵۶ دانش‌آموز دختر شرکت کردند.

بابایی تاکید کرد: امسال اولین سالی است که در رشته سمپاد مهارتی دانش‌آموز دختر در رشته فتوگرافیک، شبکه و نرم‌افزار پذیرش می‌شوند که در هر رشته ۱۶ نفر برای دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان امین یک در خیابان شیخ صدوق جذب می‌شوند.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان ثبت‌نام دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، اما توصیه می‌کنم خانواده‌ها از هم اکنون ثبت‌نام دانش‌آموزان را در مدراس دولتی و غیردولتی انجام دهند و منتظر اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان نباشند.

مساعدت مدارس غیردولتی با خانواده‌ها برای ثبت‌نام

رئیس مدارس استعدادهای درخشان آموزش پرورش استان اصفهان، افزود: به دلیل این که ظرفیت پذیرش این مدارس در مقابل تعداد داوطلبان بسیار محدود است اگر فرزند آنها در این آزمون پذیرفته شود، می‌توانند برای انتقال فرزندشان به این مدارس اقدام کنند.

بابایی، تصریح کرد: مدارس غیردولتی هم در این زمینه با خانواده‌ها مساعدت خواهند داشت و در صورتی که فرزند آنها در آزمون مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شود، بدون دریافت هزینه پرونده دانش‌آموزان را به آنها تحویل می‌دهند تا بتوانند در مدارس استعدادهای درخشان ثبت‌نام کنند.

وی در اشاره به آمار مدارس استعدادهای درخشان در استان اصفهان، گفت: در شهر اصفهان در دوره دوم متوسطه سه مدرسه دخترانه استعدادهای درخشان و سه مدرسه پسرانه و در شهرستان‌های نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان و آران و بیدگل یک مدرسه متوسطه اول دخترانه و یک مدرسه پسرانه و در دوره متوسطه دوم یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه وجود دارد و در مجموع ۲۸ واحد مدرسه استعدادهای درخشان در شهر اصفهان و چهار شهرستان اعلام شده وجود دارد.

کد خبر 507755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    50 36
    تو رو خدا این مدارس رو بردارید بچه من به خاطر این این مدارس تو سندوازده سالگی افسردگی گرفت حالا ۵ سال بعد هم سد کنکور این بچه چه مشکلاتی پیش رو دارد که باید از کلاس ششم استرس این جور امتحانات رو داشته باشه هر کی مول داره سوالات رو می خزه یا کلاس های تضمینی میره یا معلم خصوصز ساعتی ۳۰۰ هزار میده تا قبول شه تو رو خدا این مدارس رو حذف کنین
    • Marina IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      7 0
      بچه شما میتونه امتحان نده که خدایی نکرده یه وقت افسرده نشه قرار نیست به خاطر بچه شما و اینکه نمیخواد تلاش کنه مدرسه به این مهمی برداشته بشه.
    • آیسا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      6 0
      سمپاد جای با استعداد ها و کسانی که تحمل درس خواندن دارن است هرکسی که برای قبول شدن درس میخونه اگه دووم اورد یعنی با استعداده کسی که از فشار خسته میشه نباید اصلا به این مدارس فکر کنه چرا میخواید که مدارس جمع بشه ؟ چون فرزند شما با استعداد نیست؟
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      5 0
      خب بچه تو نفرست
    • Sobhan IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      4 0
      متاسفم که این رو میگم ولی پسر شما به خاطر خودتون افسردگی گرفته.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    2 1
    خیلی دیره...
  • ناشناس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 1
    درسته من خودم در این مدارس تحصیل میکنم ولی دوستم که قبول نشد خیلی ناراحته و متاسفانه چند بار جلوی خودم گریه کرد ، خیلی بده
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    اونایی که میگن این مدارس رو بردارید فقط به فکر خودشونن خیلی خودخواهیه .توی شهرهایی مثل تهران جایگزین هست برای این مدارس که خوب باشن ولی توی شهرهای پایین تر مثل شهر های استان خوزستان از اهواز گرفته تا شهر های دیگه اصلا وجود نداره مدارس دیگه که سطح درسیش مناسب باشه اگر این مدارس نباشن تحصیل توی خوزستان به طوری که برای کنکور اماده بشن اصلا غیر ممکن میشه.شمایی که میگی زیرفشار درس و فلان بهمان افسرده میشه اصلا همچین چیزی نیست اگرم اینطوریه خب بچتو نفرست اون مدرسه.مگه مجبوری؟اون هم مال قبلا بود که بچه ها فشار میومد بهشون توی مدارس تیزهوشان اصلا اینطوری نیست.پس انقدر نگین مدارس تیزهوشان خوب نیست و فلان و بهمان ما چاره ای جز این مدارس نداریم الان یا بریم این مدارس یا بی سواد بمونیم چون واقعا سطح درسی بقیه مدارس پایینه حالاریه سری مدارس هستن توی شهر های بزرگ مثل تهران مشهد اصفهان و ..... ولی توی شهر های خوزستان و.. اصلا نیست جز تیزهوشان همین کارا رو کردین نمونه دولتی بود اونم با این حرفاتن برداشتین لطفا دست بردارید الان تیزهوشان برداشته شه افتضاح میشه اگر مشکلی دارین مجبورتون نکردن که خب نرو
  • رحیمی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    سلام .اتفاقا این آزمون ها برای بچه ها بهتره ..دلیل نمیشه که ماهایی که توی شهرستان زندگی میکنیم وامکانات زیادی نداریم وبه امید این مدارس بچه هامون درس میخونن که پیشرفت بهتری داشته باشن رو محروم کنن ..لطفا هرخانواده ای که بچه ش نمیتونه امتحان بده بهش فشار نیاره ..چون بچه های ما توی شهرمون امکانات آنچنانی ندارن پس به این آزمون ومدارس تیزهوشان احتیاج دارن ..توی شهرستان ما اولین ساله که یه کلاس بهش اختصاص دادن وکلی هم خوشحالیم که مدرسه تیزهو شان برای بچه های ما درنظر گرفتن