مناسب‌سازی کوهشار مشهد برای معلولان

رئیس شورای شهر مشهد نوشت: آب برکه کوهشار جمع‌آوری شده و مجددا توسط شش الکتروپمپ، به بالای کوه انتقال داده می‌شود، تا دغدغه مندان محیط زیست، با اطمینان خاطر از هدر نرفتن آب، از این فضا لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" کوهشار؛ نامی که از این پس همراه خاطرات خوش مردم خوب مشهد خواهد بود

روز دوشنبه هفته‌ای که طی شد، برای افتتاح کوهشار بزرگترین آبشار مصنوعی کشور که با موقعیتی خوب، در دامنه‌های پر شیب ارتفاعات جنوبی مشهد در انتهای حاشیه بلوار نماز قرار گرفته، راهی مراسم افتتاحیه شدیم.

بعد از برگزاری مراسم و اجرای آئین افتتاحیه، به همراه دکتر شهریاری عضو محترم هیئت رئیسه شورای شهر مشهد به ارتفاعات بالاتر رفتیم. بخاطر نداشتن کفش و لباس مناسب کوهنوردی و سرگیجه ناشی از خستگی روزی پر کار در شورای شهر، صعودمان با کندی همراه بود اما وقتی به پشت سر نگاه می‌کردیم، با منظره‌ای خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شدیم و ما را به صعود بیشتر مصمم می‌کرد. تمام شهر زیر پایمان بود و در میان برج‌های سر به فلک کشیده شهر، دیدن گلدسته‌های حرم مطهر رضوی آرامش خاصی را به ما می‌داد.

به صعود ادامه داده و به قله کوهشار رسیدیم جایی که آب وارد مسیر ۱۹۰ متری خود می‌شود و بیشتر مسیرش، دامنه‌های طبیعی کوه است. دقایقی را به شهر نگریستیم، روشنایی و نورپردازی آبشار بی نظیر بود. با آب‌های خروشانی که سراسیمه از دامن کوه سرازیر بودند همراه شده و به پایین آمدیم تا به برکه‌ها رسیدیم. برکه‌هایی زیبا که با مصالح طبیعی، یا همگون با طبیعت ساخته شده که به دلیل قرار گرفتن در شیب کوه، به شکل طبقاتی احداث شده‌اند.

آب در این برکه‌ها جمع‌آوری شدهو مجدد توسط شش الکتروپمپ، به بالای کوه انتقال داده می‌شود، تا دغدغه مندان محیط زیست، با اطمینان خاطر از عدم هدر رفت آب، با روشن کردن دوربین‌ها، بهترین لحظات را با عکس‌های یادگاری به ثبت برسانند.

دور تا دور برکه‌ها، همشهریان عزیزی بودند که روی نیمکت‌ها یا با خانواده روی زیراندازهای خود نشسته و از طبیعت لذت می‌بردند، هم صحبتشان شدیم و برق رضایت از انجام این پروژه، در چشمانشان جاری بود.

یک معلول، از این که با احداث شیب راه و پل‌های چوبی همه مسیر تا برکه‌ها برای معلولان بهسازی شده اظهار رضایت و تشکر کرد و رضایت مردم خوبمان تمام خستگی‌ها را از تنمان زدود.

اگر فردا فرصت فراغت فراهم شود، بسیار مایلم دوباره راهی کوهشار شوم و این بار با کفش و لباس مناسب و به دور از خستگی، نظاره‌گر چشم‌انداز زیبای شهرمان باشم! شما هم دعوتید …"

کد خبر 507717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.