طرح تفکیک زباله از مبدا در مشگین شهر اجرا می شود

معاون خدمات شهری شهردار مشگین‌ شهر گفت: در سال گذشته، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا توسط شورای اسلامی شهر مصوب شد و در بودجه شهرداری نیز پیش بینی شده است و به زودی با برون سپاری به بخش خصوصی، اجرای آن آغاز می شود.

فرشته صبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مخاطرات جدی در زندگی شهری به دلیل تمرکز جمعیت، موضوع تولید زیاد پسماند توسط مردم است که باید در جهت کاهش تولید پسماند، آموزش و فرهنگ سازی برای اجرای صحیح تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان انجام شود.

وی افزود: معاونت خدمات شهری شهرداری یکی از نهادهای مرتبط و درگیر با موضوع تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید پسماند در محیط شهری بوده و در این راستا آموزش و فرهنگ سازی در بین شهروندان دستور کار خود قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر خاطرنشان کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدا در بین شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است تا بتوانیم شهری به دور از آلودگی و پاکی را داشته باشیم.

وی تفکیک زباله از مبدا در اصناف را بسیار مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: در این راستا یکی از این اقدامات مهم، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در فروشگاه‌های مواد غذایی، نانوایی‌ها و میادین میوه و تره بار بوده که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

صبری به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی و بوی نامطبوع زباله‌ها، پسماند منزل و محل کار خودشان را در ساعت ٩ شب در سطل‌های زباله شهرداری قرار دهند و از ریختن آن در کانال‌ها و معابر شهری جدا پرهیز کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر یادآور شد: روزانه به طور میانگین ۸۰ تن زباله در این شهر تولید و در سایت دفن زباله در ۱۰ کیلومتری شهر دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 507465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.