تکمیل مترو، توسعه اصفهان را ارتقا می‌بخشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از نمادها و شاخص‌های توسعه یافتگی در دنیا موضوع حمل‌ونقل عمومی است، گفت: هنگام قضاوت درباره توسعه یافتگی اصفهان مانند دیگر شهرهای دنیا، حمل‌ونقل عمومی آن باید مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (پنجشنبه) در آئین ورود TBM خط دو متروی اصفهان به ایستگاه لاله اظهار کرد: بسیار خرسندیم که در این دوره مدیریت شهری علی رغم تضارب آرا و اندیشه‌هایی که در خصوص استدلال کار قطار شهری و دیگر مسائل وجود داشت شاهد پیشرفت قابل توجه در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از شرایط کرونایی از مترو به عنوان وسیله حمل‌ونقلی ایمن، سالم و ارزان برای انجام سفرهای درون شهری استفاده می‌شد، تصریح کرد: همان زمان تردیدهایی در ارتباط با آغاز فعالیت خط دو وجود داشت، همانگونه که اکنون تردیدهایی در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی خط سه مترو وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از نمادها و شاخصه‌های توسعه یافتگی در دنیا موضوع حمل‌ونقل عمومی است، ادامه داد: در گذشته تعداد خودروها یک شاخص برای ارزیابی پیشرفت و توسعه شهرها به شمار می‌رفت اما اکنون برای قضاوت درباره توسعه یافتگی اصفهان مانند دیگر شهرهای دنیا، حمل‌ونقل عمومی آن باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای توجه هرچه بیشتر به حقوق شهروندان باید به مسائل شهر نگاه کلان داشته باشیم، تأکید کرد: امروز ورود تی بی ام به ایستگاه لاله را بهانه کردیم تا در جمع مهندسان و کارگران حضور یافته و از آنها به واسطه تلاش شبانه روزی قدردانی کرده و خدمات آنها را ارج نهیم و بگوییم کاری که شما زیر زمین شهر انجام می‌دهید گرچه از چشم و انظار عمومی دور است، اما ارزش این فعالیت به گونه‌ای است که در آینده همگان درباره عظمت این کار قضاوت خواهند کرد.

نصراصفهانی مترو را یکی از بهترین مدهای حمل‌ونقل درون شهری دانست و گفت: علی رغم آنکه در حال حاضر احداث هر یک کیلومتر مسیر مترو بالغ بر یک هزار میلیارد هزینه دارد، اما وقتی عمر ۱۵۰ ساله آن در نظر گرفته می‌شود می‌بینیم که احداث آن مقرون به صرفه ترین مد حمل‌ونقل ایمن و پاک است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه احداث خط یک مترو ۱۷ سال به طول انجامید، ادامه داد: با برنامه‌ریزی و تصمیمات جسورانه می‌توان خط دو را حداکثر در مدت زمان هشت سال به اتمام رساند و در اختیار مردم قرار داد.

نصراصفهانی ابراز امیدواری کرد: منتخبان مردم در شورای شهر و شهردار آینده اصفهان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده خواسته‌های بحق مردم را عملیاتی کرده و به گونه‌ای اقدام کنند که در پایان دوره ششم شاهد بهره برداری از خط دو متروی اصفهان باشیم.

کد خبر 507436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ح ع DE ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام،لطفا در مورد قطار سریع السیر اصفهان به تهران هم خبر بدهید.