بهره برداری از ٥١٢٣٠ واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی به دستور رئیس جمهور شامل ۲۸۵۱۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مشتمل بر پروژه‌های "انبوه سازی" و "واگذاری گروهی زمین"، واحدهای مشارکت شده با بخش خصوصی و واحدهای نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری در سراسرکشور به بهره برداری رسید و به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در اینستاگرام خود نوشت:

"دوشنبه ۲۱ تیرماه ۵۱۲۳۰ واحد مسکونی به دستور رئیس محترم جمهور شامل ۲۸۵۱۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مشتمل بر پروژه‌های "انبوه سازی" و "واگذاری گروهی زمین"، واحدهای مشارکت شده با بخش خصوصی و واحدهای نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری در سراسر کشور به بهره برداری رسید و به متقاضیان واگذار شد.

افتتاح ۲۲۷۱۲ واحد مسکونی طرح مسکن مهر، افتتاح ۶۱ پروژه زیربنایی و روبنایی در طرح‌های مسکن از طرح‌های افتتاح شده توسط رئیس جمهور است. همچنین عملیات اجرایی ۶۲ پروژه طرح روبنایی و زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر آغاز شد. جمع کل ارزش سرمایه گذاری پروژه‌هایی که افتتاح شد ۲۴,۱۱۹ میلیارد تومان است. به منظور اعتماد سازی در بین اقشار مختلف جامعه و خانه‌دار شدن مردم در موعد مقرر وزارت راه و شهرسازی سه کار مهم را در دستور کار قرار داد که نخستین آن اصلاح ضوابط و آئین‌نامه‌ها در شورای عالی شهرسازی و معماری و فراهم کردن سیاست تسهیل گری بود.

با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی اراضی حریم شهرها از سایر دستگاه‌ها پس گرفته شد. بعد از شناسایی متقاضیان مؤثر، ثبت‌نام گسترده از متقاضیان مسکن انجام شد و در طرح اقدام ملی مسکن در پنج مرحله بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند. از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در مراحل مختلف طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار واجد شرایط دریافت مسکن شناسایی شدند که ۲۰۰ هزار نفر نیز نزد بانک واریز انجام داده‌اند.

تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به متقاضیان تحویل شده است. افزایش قدرت خرید متقاضیان از دیگر اقدامات بود تا سال گذشته ۲۰ درصد قیمت مسکن ملی وام به متقاضیان داده می‌شد که با مصوبه شورای پول و اعتبار هم‌اکنون ۵۵ درصد قیمت مسکن وام ارائه می‌شود تا دستیابی جامعه هدف به مسکن سهل‌تر شود.

از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، ۷۰۰ هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد در دولت تدبیر وامید تمام شد.

سازوکارمهندسی و فنی و اجرایی و مصالح و نیروی کار برای اینکه در کشور سالانه یک میلیون مسکن تولید شود فراهم است. "

بهره برداری از ٥١٢٣٠ واحد مسکونی

بهره برداری از ٥١٢٣٠ واحد مسکونی

کد خبر 507418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.