توزیع واکسن کرونا و کاهش قرنطینه‌ها در سوئد

نمودار شیوع بیماری کووید-۱۹ در سوئد هموار شده و همین امر مقامات را بر آن داشته است تا در اعمال قوانین کرونایی تجدید نظر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهرهای مختلف سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی از کاهش چشمگیر نرخ انتقال ویروس کرونا در میان مردم خبر داده و از دولت خواسته‌اند مقررات اعمال شده برای مهار این بیماری را کاهش دهد. گزارشات متعدد حاکی است که هر هفته از تعداد افرادی که به علت آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند نسبت به قبل کاهش می‌یابد و این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد افراد بزرگسال کشور، دست کم دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در همین راستا، وزیر بهداشت کشور از کاهش مقررات کرونایی در سه مرحله خبر داده و ادعا کرده زمینه لازم برای پایان تدریجی تمام محدودیت‌ها فراهم آمده است.

از این پس مردم می‌توانند با کمترین محدودیت و تنها با رعایت فاصله اجتماعی از سایرین به گذراندن اوقات فراغت خود در فضاهای عمومی بپردازند. در واقع، مردم می‌توانند به راحتی از تعطیلات تابستانی در فضاهای عمومی نهایت لذت را تجربه و سختی‌های سال گذشته را جبران کنند.

تا پیش از این، حضور مردم در فضاهای عمومی نظیر فروشگاه‌ها، مراکز ورزشی، پارک‌ها و باغ‌وحش‌ها به تعداد کمی محدود بود اما از این پس، هیچ محدودیتی برای تعداد افراد حاضر در این مکان‌ها وجود نخواهد داشت و افراد تنها باید فاصله حداقل یک متر و ۵۰ سانتیمتری از یکدیگر را رعایت کنند. صاحبان مشاغل نیز وظیفه دارند بر فاصله میان مشتریان خود نظارت کنند و از تجمع آن‌ها در محیط‌های بسته خودداری به عمل آورند.

در مرحله نهایی نیز، برگزاری مهمانی‌ها و مسابقات ورزشی با حضور گسترده مردم آزاد خواهد شد که البته رعایت فاصله افراد از یکدیگر در چنین مکان‌هایی نیز اجباری می‌شود.

توزیع واکسن کرونا و کاهش قرنطینه‌ها در سوئد

کد خبر 507383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.