نتایج اقدامات شهر خلاق خوراک‌شناسی تا ۲ سال دیگر نمایان می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهروندان با وجود مشکلات و معضلات پیش آمده، در حوزه‌های شهری و به ویژه شهر خلاق خوراک شناسی نتیجه سودمند تلاش‌های شورای دوره پنجم رشت را تا دو سال آینده خواهند دید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رمضانپور نرگسی در وبینار تخصصی انتقال تجربه شهرهای خلاق جهانی ایران اظهار کرد: دلیل اینکه رشت توانسته به شهر خلاق خوراک شناسی دست پیدا کند این است که تنوع بسیار زیادی در غذاها و خوراکی‌های سنتی و خانگی این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به موانع پیش آمده در راه رسیدن به شهر خلاق خوراک شناسی افزود: قبل از هر چیزی باید از افرادی که برای رسیدن به این هدف مهم و برداشتن موانع موجود کمک‌های فراوانی به مدیریت شهری و شورای شهر کردند قدردانی کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رشت و استان گیلان را با تنوع غذایی بالا که حداقل حدود ۲۵۰ نوع است می‌توان به جرأت پایتخت خوراک شناسی در بین شهرهای ایران دانست.

رمضانپور تصریح کرد: در ارتباط با این موضوع ویژگی‌های آب و هوایی، خاک حاصلخیز و فرهنگ شهروندان رشت که معروف به خوش پوشیدن و خوش خوراک بودن هستند موجب شد تا بتوانیم در آذرماه ۹۴ این عنوان را همزمان با عنوان صنایع دستی شهر اصفهان به ثبت برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در شهرهای دنیا اتفاقات بسیاری در این باره رخ می‌دهد، گفت: در شهر خلاق خوراکی ترکیه به مدت سه روز جشنواره شیرهای خوراکی برگزار می‌کند و پوکت تایلند رویدادهای مربوط به شهر خوراک شناسی را هرساله برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه پارما ایتالیا که آن را به عنوان دره اغذیه می‌شناسند نیز از دیگر شهرهای خلاق خوراکی محسوب می‌شود، افزود: در همین راستا رشت نیز در زمینه فرهنگ غذاهای سنتی و خوراک های متفاوت از این القاب در سطح جهانی بی بهره نماند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: نیاز است برای برندسازی شهرهای اصفهان و رشت کمیته‌ای تشکیل دهیم چون عناوین خلاقیت آن‌ها مشخص شده و نیاز به تبلیغ آن بسیار احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته اینجاست که چه کارها و اقداماتی را می‌توانیم انجام دهیم، رشت می‌تواند با پیشرفت در حوزه گردشگری غذا تعهدات خود را نسبت به گردشگری استان گیلان انجام دهد.

رمضانپور با اعتقاد به اینکه همیشه شهروندان در شناخت مسائل مختلف شهری از مدیران جلوتر هستند و حرکت آن‌ها همواره درست بوده است، گفت: هنگامی که راه کسب عنوان شهر خلاق در سال ٩٤ آغاز شد بیش از ٤٠٠ رستوران در رشت وجود نداشت اما اکنون به حدود ٧٠٠ رستوران و غذاخوری محلی رسیده است.

وی تصریح کرد: به نوعی می‌توان گفت نتایج سودمند افزایش رستوران‌ها در شهر نشان از آن دارد که شهروندان خود پیشگام شده و مشکلات را در حوزه خوراک شناسی کاهش می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش تعداد رستوران‌ها تا نزدیک دو برابر از طریق صدور پروانه توسط اتاق اصناف و استفاده از ماده ٤٢ برای تبدیل اماکن مسکونی به رستوران باعث اشتغالزایی در مرکز استان گیلان شد.

رمضانپور افزود: در ٢٢ فروردین‌ماه که روز جهانی پنیر نام دارد با همت و تلاش شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری جشنواره پنیر را نیز در انزلی برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: در هر صورت شهروندان با وجود مشکلات و معضلات پیش آمده، در حوزه‌های شهری و به ویژه شهر خلاق خوراک شناسی نتیجه سودمند تلاش‌های شورای دوره پنجم رشت را تا دو سال آینده خواهند دید.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تصویب نامگذاری خیابان غذا در خیابان جوان سابق، گفت: در همین راستا چندین سرمایه گذار نیز با فراخوان شورا در اجرای طرح‌های مربوط به خیابان غذا شرکت کرده‌اند. در این راه موانع بسیاری برای ورود بخش خصوصی وجود دارد اما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با ورود برخی سرمایه گذاران حدود سه هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف صرف شده است.

رمضانپور ضمن اعلام آمادگی در برابر پیشنهاد رئیس شورای شهر اصفهان برای عقد پیمان هم‌پیوندی با رشت، گفت: شورای اسلامی شهر رشت با تمام وجود حاضر است تا در ٢١ روز باقی مانده از دوره پنجم مدیریت شهری به امضای قرارداد این هم پیوندی اقدام کند.

کد خبر 507374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.