احداث تقاطع چهار سطحی آزادگان مشهد در ۳۰ ماه

شهردار مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی که در ۳۰ ماه گذشته در شهر اجرا شد، تقاطع چهار سطحی آزادگان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

" مردم عزیز مشهد، سلام

یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی که در ۳۰ ماه گذشته در شهر اجرا شد، تقاطع چهار سطحی آزادگان بود و با توجه به اولویت‌بندی‌های استفاده از این تقاطع در حل و فصل ترافیک شمال‌غرب مشهد، بهره‌برداری از پروژه در چند فاز در دستور کار قرار گرفت. در فاز اول، سطح منفی یک پروژه برای اتصال بزرگراه آیت‌الله هاشمی به بولوار نمایشگاه، میدان همسطح و چپ گرد متصل کننده بزرگراه امام‌علی (ع) به بولوار نمایشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بخش باقیمانده از پروژه، ایجاد سطح چهارم برای اتصال تقاطع آزادگان به آزادراه مشهد-چناران بود که در حال انجام هست اما با توجه به این‌که هنوز در اجرای اون بخش از مسیر آزادراه که در حیطه مسئولیت شهرداری مشهد نیست، اقدام ویژه‌ای صورت نگرفته، اولویت‌ها رو تغییر دادیم و برای سرعت بخشیدن به پروژه و کاهش مخاطرات برای شهروندان و بار ترافیکی، احداث دسترسی‌های تقاطع چهار سطحی آزادگان را در دستور کار قرار دادیم.

البته ساخت چپ گرد متصل کننده آزادراه مشهد چناران به بزرگراه آیت‌الله هاشمی و دو پل متصل کننده مسیر مشهد چناران به بزرگراه امام علی (ع) و بالعکس رو متوقف نکردیم، بلکه اولویت اصلی در سرعت اجرای پروژه بر روی موضوع تکمیل مسیرهای دسترسی به تقاطع گذاشته شد.

یکی از مهم‌ترین مسیرهای دسترسی، احداث مسیر از تقاطع آزادگان به پل پرتوی از کنار کال چهل‌بازه هست. مسیری که می‌تونه حدود ۳ کیلومتر از مسیر شهروندان عزیز رو در راه خروجی به سمت ییلاقات مشهد کاهش بده و مطمئناً از ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد هم کم کنه. خوشبختانه با سرعتی که اجرای این پروژه داره، انشاالله تا اوایل مردادماه می‌تونیم این مسیر دسترسی رو به بهره‌برداری برسونیم و در اختیار شما همشهریان عزیز قرار بدیم.

البته نه تنها این مسیر دسترسی به دوراهی طرقبه و شاندیز، بلکه عملیات تعریض پل چهل بازه و تعریض مسیر حدفاصل تقاطع آزادگان تا بعد از نمایشگاه بین المللی مشهد و هم‌چنین مسیر متصل کننده کندروهای محور مشهد-چناران به تقاطع آزادگان هم در حال انجام هست و به امید خدا تمام مواردی که عرض کردم، تا اوایل مردادماه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

به آقای دکتر کاظمی و همکاران‌شون در معاونت حمل و نقل و ترافیک خدا قوت میگم و امیدوارم در مهرماه یا آبان‌ماه در دوره جدید مدیریت شهری، سطح چهارم که متصل‌کننده به آزادراه مشهد-چناران هست هم به بهره‌برداری برسه."

کد خبر 507365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.