کشتار سگ‌های بدون صاحب در اصفهان نداریم

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در اصفهان کشتار سگ‌های بدون صاحب نداریم چرا که مرکز نگهداری از سگ‌های ولگرد در این شهر ایجاد شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده در راستای تحقق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر وظیفه شهرداری در جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و ساماندهی حیواناتی که در شهرها بدون صاحب هستند و به منظور ارتقای سلامت، بهداشت و امنیت شهروندان همچنین رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بدون صاحب و بر اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب وزارت کشور و بخشنامه ابلاغی شماره ۴۴۷۴ مورخ ۱۶ اردیبهشت ۹۹ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده است.

وی افزود: در شهر اصفهان از اوایل دهه ۹۰ با ایجاد مرکز ساماندهی، زنده‌گیری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون و نگهداری و رهاسازی نسبت به کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اقدام شده است.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد روش زنده‌گیری، عقیم‌سازی، نگهداری، واکسینه کردن، رهاسازی یا نگهداری و واگذاری سگ‌های ولگرد کاربردی است و تعداد سگ‌های ولگرد شهر اصفهان در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش آگاهی بسیاری از مردم در خصوص مزایای طرح زنده‌گیری و ساماندهی سگ‌ها، رضایت از نحوه اقدام نیز به بالاترین سطح خود رسیده است، تصریح کرد: اگر چه هنوز برخی شهروندان به دلیل نداشتن آگاهی و تصورات غلط با زنده‌گیری و انتقال سگ‌ها مخالفت می‌کنند.

ساکتی ادامه داد: در طرح کنترل و ساماندهی سگ‌های ولگرد شهر اصفهان، ارزشمندترین نقطه قوت تغییر روش از کشتار سگ‌ها به زنده‌گیری و عقیم‌سازی بوده است.

وی گفت: نقاط قوت طرح مبارزه با سگ‌های ولگرد در شهر اصفهان شامل اتلاف نشدن هیچکدام از سگ‌ها توسط اسلحه گرم یا با درد و رنج، دارا بودن یک روند، سیستم و مکانیزم مشخص و پیوسته بودن اقدامات انجام شده، عقیم‌سازی هر دو جنس، واگذاری سگ‌ها به شهروندان در صورت تمایل و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده است.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: در شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه در هر منطقه یک نفر کارشناس آگاه و آموزش دیده اقدام به شناسایی محل زندگی سگ‌ها می‌کند، پس از شناسایی کانون‌های حضور سگ‌ها، غذارسانی به آنها و از بین بردن ترس از انسان آغاز می‌شود سپس به مرکز ساماندهی جهت ثبت، بررسی، درمان، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، نگهداری و رهاسازی به پناهگاه منتقل می‌شوند.

ساکتی با بیان اینکه برای تمامی سگ‌های وارد شده به این پناهگاه از مرحله ورود تا رهاسازی یا واگذاری پرونده تشکیل و حتی مکان رهاسازی در آن نیز ثبت می‌شود تاکید کرد: مرکز ساماندهی حیوانات بی سرپناه در اصفهان، دارای مزیت‌ها و نقاط مثبت زیادی است با این وجود با توجه به افزایش فعالیت در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بی صاحب، زمین جدید در کنار موقعیت کنونی با مساحت ۱۰ هزار متر مربع خریداری شده است.

 کشتار سگ‌های بدون صاحب در اصفهان نداریم

کد خبر 507274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شله زرد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    یعنی سگ های صاحبدار کشته می شوند؟