شهروندان از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خودداری کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خطاب به تمام شهروندان گفت: هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر اصفهان به ویژه در حاشیه زاینده رود به دلیل خطر آفرین بودن برخی از آن‌ها پرهیز شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص احتمال سقوط درختان هنگام وزش باد، اظهار کرد: با قطع شدن جریان آب رودخانه زاینده رود، درختان شهر نیز به مرور آسیب دیدند.

وی افزود: با توجه به اینکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت شهر آسیب دیده هستند، واحد پایش سازمان پارک‌ها به طور مرتب وضعیت درختان را بررسی می‌کند، اما متأسفانه وزش باد حوادثی را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد که هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر به ویژه در حاشیه زاینده رود به دلیل خطر آفرین بودن برخی از آن‌ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: درختان تا سن ۲۰ سال قابلیت انعطاف دارند بدان معنا که با وزش باد احتمال خم شدن آن وجود دارد، اما شکسته نخواهد شد هرچه سن درخت بالا رود میزان چوب درخت بر میزان بافت سلولز آن غلبه کرده و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد که باعث سقوط شاخه، دستک یا تنه درخت می‌شود.

کد خبر 507257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.