ظهور مسیرهای دوچرخه‌سواری بین شهرهای ایتالیایی

افراد علاقمند به تردد سبز می‌توانند به زودی مسیر جدید بین کلانشهرهای ایتالیایی ونیز و تریسته را از طریق دوچرخه‌سواری برای رسیدن به هر یک از این دو شهر سپری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی مسیری دایره‌ای شکل به طول ۲۵۰ کیلومتر شهرهای ونیز و تریسته را به هم وصل خواهد کرد و تنها توسط دوچرخه‌سواران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مسیر قرار است در سواحل شمال دریای آدریاتیک واقع شود تا امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای آب را برای کاربران در حین دوچرخه‌سواری فراهم آورد و خستگی آن‌ها را به حداقل برساند. جالب اینکه ایده ایجاد این پروژه در سال ۲۰۱۶ و به پیروی از قانون پایدارسازی شهرهای ایتالیایی مطرح شد که متأسفانه تا کنون هیچ اقدامی در راستای اجرای آن انجام نشد.

اما خبر خوش اینکه مقامات دو شهر از پیاده‌سازی پروژه در آینده نزدیک خبر داده و ادعا کرده‌اند طی سال‌های بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، مبلغ قابل توجهی از سوی دولت ایتالیا به ایجاد این مسیر سبز اختصاص یافته است. در واقع، طی این چند سال، دولت مبلغ ۹۱ میلیون یورو در اختیار مقامات شهرهای ایتالیایی قرار داده است تا اقدامات لازم را به پیروی از قانون پایدارسازی اعمال کنند که بخش اعظمی از این بودجه قرار است برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ونیز-تریسیته مورد استفاده قرار گیرد.

مقامات دو شهر یک یادداشت تفاهم را در آوریل ۲۰۱۹ امضا کردند که بر اساس آن قرار شد مدیران ناحیه فریولی ونتزیا جولیا به عنوان هماهنگ‌کننده تمام برنامه‌های مربوط به پروژه عمل کند و اقدامات لازم برای پیاده‌سازی آن را به کار گیرد. در همین راستا، بودجه‌بندی، طراحی و تسهیل انجام اقدامات مربوطه نیز بر عهده این افراد خواهد بود که تا کنون از تخصیص هزینه ۱۶ میلیون یورویی برای مرحله اول خبر داده‌اند.

ظهور مسیرهای دوچرخه‌سواری بین شهرهای ایتالیایی

کد خبر 507201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.