احصای موارد خلاف قانون آیین‌نامه استقلال کانون وکلا

رییس کانون وکلا دادگستری اصفهان گفت: کانون‌ها در مقطع فوق العاده حساس تاریخی هستند که به جرأت می‌توان گفت در طول صد سال نهاد وکالت، مشابه آن وجود نداشته و به همین دلیل باید مواضع خود را بصورت کاملاً شفاف بیان کرده و با اتحاد و انسجام بر این مواضع ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا رئیسی در اینستاگرام خود نوشت:

"روز دوشنبه مورخ ۲۱/‌۰۴/‌۱۴۰۰‬ جلسه فوق العاده رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری کشور پیرامون آئین نامه اصلاحی لایحه قانونی استقلال مصوب ۰۲/۰۴/۱۴۰۰ به صورت برخط و حضوری برگزار گردید.

در این جلسه هیأت رئیسه اتحادیه و رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری حاضر، همگی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ اتحاد کانون‌های وکلای دادگستری در این برهه از زمان، اذعان داشتند کانون‌ها در مقطع فوق العاده حساس تاریخی هستند که به جرأت می‌توان گفت در طول صد سال نهاد وکالت، مشابه آن وجود نداشته و به همین دلیل باید مواضع خود را به صورت کاملاً شفاف بیان کرده و با اتحاد و انسجام بر این مواضع ایستادگی کنند. از موارد مهم مذکور در این جلسه آن بود که از ابتدا قرار بوده در ذیل ماده ۲۲، آئین نامه، اصلاح گردد نه آنکه آئین نامه جدید نوشته شود لذا با عنایت به آنکه برخی مواد مندرج در آئین نامه جدید، خلاف صریح قانون است، از حیث قانونی اساساً ظرفیت اجرای آن وجود ندارد و کانون‌های وکلای دادگستری با تکیه بر اصل حاکمیت قانون، قادر به اجرای آئین نامه در شرایط موجود نمی‌باشند.

از سوی دیگر حاضرین اظهار داشتند کانون‌های وکلای دادگستری به عنوان مجموعه‌ای که دلسوز نظام و دارای ارتباط تنگاتنگ قانونی با قوه قضائیه هستند، خواهان تعامل با قوه قضائیه بوده و آمادگی خود را برای رایزنی و دیدار با ریاست قوه قضائیه اعلام می‌کنند. در پایان جلسه مقرر گردید کلیه موارد خلاف قانون مذکور در آئین نامه جدید در قالب یک نامه به امضای رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری، توسط اتحادیه برای ریاست محترم قوه قضائیه ارسال و از ایشان درخواست شود نسبت به اعاده آئین نامه به مرجع تنظیم، جهت حذف و یا اصلاح مواد مغایر با قانون و ناقض استقلال کانون‌های وکلای دادگستری اقدام فرمایند. "

احصای موارد خلاف قانون آیین‌نامه استقلال کانون وکلا

کد خبر 507185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.