نبرد بی امان شهرداری اصفهان با موش‌های شهر

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری با تدوین برنامه‌های کارشناسی شده و اجرای دقیق آن توسط کارشناسان آموزش دیده در جهت کنترل جمعیت موش‌ها اقدام می‌کند.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: موش بخشی از اکوسیستم شهری است که نمی‌توان آنها را به صورت کامل نابود کرد، البته نابودی آنها کار صحیحی نیست.

وی افزود: سالانه نزدیک به دو تن سم برای کنترل جمعیت موش‌های شهر خریداری و به صورت یک فعالیت مستمر دائم در سطح شهر اجرا می‌شود زیرا چنانچه مدتی متوقف شود ممکن است دیگر نتوان از کنترل این حیوانات جلوگیری کرد.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به روش‌های تدوین شده برای مبارزه با موش‌ها، گفت: این روش‌ها شامل مبارزه فیزیکی از جمله حذف غذا، آب و لانه مبارزه مکانیکی شامل استفاده از تله‌های فلزی همچون استفاده از تله‌های زنده‌گیری و مبارزه بیولوژیکی شامل استفاده از خوراک موش و مبارزه شیمیایی توسط سموم موش ضد انعقادی مثل سموم پفکی و کیکی، واکس بلوک، پلیت و مبارزه تلفیقی است.

ساکتی تاکید کرد: شناسایی محل‌های آلوده، شناسایی لانه و علل ایجاد آن، تهیه نقشه پراکندگی موش در معابر یا خیابان‌ها و جوی‌ها، لانه کوبی و مسدود کردن لانه موش‌ها از جمله اقدامات مهمی است که در راستای کمک به کنترل جمعیت موش‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده موش می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند تا کارشناسان این موضوع به مناطق مورد نظر مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: برای مبارزه با موش‌ها ضمن برنامه‌ریزی، نیروهایی در این راستا آموزش دیده‌اند که در سطح مناطق پانزده گانه فعال هستند؛ این افراد نسبت به روش مناسب برای مبارزه با موش‌ها در محلات، مناطق، خیابان‌ها و جوی‌ها آموزش دیده و دستورالعمل دریافت می‌کنند.

کد خبر 507183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.