رونمایی از دستگاه خود دریافت پسماند خشک در تهران

شهردار تهران گفت: ساخت دستگاه‌های RVM که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی صورت پذیرفته است، با همکاری و تأمین اعتبار دولت ژاپن و با همکاری ایران به صورت مشترک انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همکاری سه جانبه شهرداری تهران، UNDP و ژاپن در پروژه مدیریت پسماند شهر تهران و رونمایی از دستگاه‌های RVM (دستگاه خود دریافت پسماند خشک) به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک

استفاده از پلاستیک و امحاء پلاستیک یکی از مشکلات همه کشورهای جهان است، طبیعتاً استفاده کمتر از مواد و لوازم پلاستیکی و انتصاب راهکارهای امحاء پلاستیک جزو دستور کار شهرداری تهران و قطعاً همه شهرهای جهان است.

ساخت دستگاه‌های RVM که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی صورت پذیرفته است، با همکاری و تأمین اعتبار دولت ژاپن و با همکاری ایران به صورت کار مشترک انجام گرفته است. هدف این است بتوانیم اجسام و بطری‌های پلاستیکی تولید شده را که در کشور به میزان بالایی استفاده می‌شود و ممنوعیت کمتری برای عدم استفاده از آن وجود دارد، مجدداً بازیافت کنیم.

شهرداری تهران فعالیت‌های خوبی را در زمینه پسماند آغاز کرده است. از جمله طرح جامع پاکبان که به تصویب رسیده است. ایستگاه‌های گلماند که برابر با وزن پسماندهای شهری، به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

آموزش به شهروندان برای تفکیک پسماند از مبدا و همین طور طرح کاهش پسماند (طرح کاپ) که طی آن فرآیند حمل کمتر پسماند و دفع آن فراهم می‌شود، از برنامه‌های انجام شده در شهرداری تهران است. "

رونمایی از دستگاه خود دریافت پسماند خشک در تهران

کد خبر 507166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.