بازدید نمایندگان تهران از موزه گیاه شناسی ملی

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید اعضای مجمع تهران از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازدید اعضای نمایندگان استان تهران از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران اظهار کرد: در این بازدید نظارتی مسائل روز کشور در مورد حوزه‌های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این بازدید مسئولان مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه کردند، افزود: موضوعاتی مانند ابر چالش‌های مهم محیط‌های طبیعی ایران، تغییر اقلیم و بحران آب، زراعت چوب و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: در این میان نمایندگان از دو پروژه مهم استاندارد کردن فرایند تولید با هدف تکمیل حلقه‌های پسین زنجیره گیاهان دارویی و تولید بذر، نهال و نشاء از ارقام اصلاح شده بومی و انحصاری گیاهان دارویی بازدید کردند و در جریان آخرین فعالیت‌های رخ داده قرار گرفتند.

خضریان تصریح کرد: باید یادآور شد در این بازدید به اهمیت نقش قوه مقننه، در جهت‌گیری تصویب قوانین و تعیین جهت‌گیری توسعه، تاکید ویژه در اهمیت اکوسیستم‌های طبیعی ایران، حفظ گونه‌های گیاهی و تنوع ژنتیکی کشور تاکید شد که باید در پیگیری برنامه‌های عمرانی و توسعه کشور مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 507145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.