اپلیکیشن "واقعیت افزوده" رونمایی شد

معلم و دو هنرآموز مازندرانی موفق به تولید نرم‌افزار و اپلیکیشن «واقعیت افزوده» شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای توسعه و تقویت توان داخلی در حوزه مجازی، معلم مازندرانی به همراه دو هنرآموز، موفق به تولید و رونمایی از نرم‌افزار و اپلیکیشن «واقعیت افزوده» شدند.

بر این اساس؛ علی‌رضایی تیلکی، هنرآموز کامپیوتر و دو هنرجوی وی به نام‌های دانیال ملک‌زاده و محراب علی زاده موفق به طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن واقعیت افزوده و بومی‌سازی آن‌شدند. این اپلیکیشن، نمونه کامل‌تری نسبت به مشابه خارجی خود است.

شایان‌ذکر است؛ واقعیت افزوده یا Augmented Reality فناوری نوظهوری است که با استفاده از آن می‌توانیم محتوای دیجیتالی ساخته‌شده توسط رایانه را به‌صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش دهیم. ترکیب هم‌زمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد.

علی‌رضایی تیلکی، هنرآموز رشته کامپیوتر و مربی راهنمای این طرح نیز در آئین رونمایی از این طرح اظهار کرد: چند مدل واقعیت افزوده موجود است؛ از جمله "واقعیت افزوده مبتنی بر الگو"، "واقعیت افزوده مبتنی برمکان" و "واقعیت افزوده مبتنی بر تصویرسازی" که البته ما توانستیم روی پروژه "واقعیت افزوده مبتنی بر الگو" کارکنیم.

وی افزود: ابتدا از بخش موتور اصلی برنامه که تحت وب است؛ محتوا (عکس، فیلم، صدا، لینک، متن) را بارگذاری کرده و انتهای کار لوگو یا QR Code تحویل می‌دهد سپس اپلیکیشنی که برای نمایش واقعیت افزوده مبتنی بر الگو تولیدشده است با کمک دوربین موبایل (تبلت) با شناسایی آن لوگو یا QR code پردازش تصویر انجام‌شده و متناسب با آن، اطلاعات دیجیتالی که می‌تواند تصاویر، صدا و یا دیگر تولیدات را به‌صورت واقعیت افزوده (مجازی یک شیء) روبروی ما اضافه می‌کند و ما به‌راحتی می‌توانیم آن را در صفحه موبایل خود ببینیم.

این هنرآموز کامپیوتر تصریح کرد: این فناوری هرروز کاربرد بیشتری در زمینه‌های مختلف خصوصاً در زمینه آموزشی از خود بجا می‌گذارد. برای مثال با استفاده از این فناوری می‌توانید با گرفتن گوشی خود به سمت آسمان صورت‌های فلکی و ستاره‌ها را مشاهده کرده و در رابطه با آن‌ها اطلاعات زیادی را کسب کنید.

رضایی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش این پروژه موتور آن است که نسبت به مشابه خارجی آن دارای امکانات بیشتری بوده و همین قابلیت‌های بیشتر نمایش واقعیت افزوده در سمت اپلیکیشن را جذاب‌تر کرده است.

کد خبر 507137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.