هفت شهر جدید در کشور مکان‌یابی شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: هفت شهر جدید در کشور مکان یابی شده و مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی را نیز دریافت کرده که در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد این شهرها هستیم.

به گزارش ایمنا، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در حالی که ۲۰ سال از تأسیس شرکت‌های عمران شهرهای جدید در کشور می‌گذشت موفق شدیم دو شرکت عمران در دو شهر جدید تازه تأسیس شده در فاصله بین شهرستان‌های چابهار و کنارک در استان سیستان و بلوچستان و ایوانکی در استان سمنان و ۵۵ کیلومتری شهر تهران راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه‌های متنوعی در شهرهای جدید کشور در حال اجرا است، ادامه داد: ساخت ۱۲۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید آغاز و هزاران پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی نیز در این شهرها اجرا شده تا بتوان شرایط زندگی مناسب را برای ساکنان آنها فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: فقط در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳۰ باب مدرسه در شهرهای جدید ساخته و تحویل شده و اهتمام شرکت عمران این است که در کنار ساخت واحدهای مسکونی، خدمات لازم را نیز به ساکنان آنها ارائه کند تا زمینه زندگی شرافتمندانه و با افتخار برای همه ساکنان این شهرها فراهم شود.

وی درباره پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید افزود: تاکنون هر آنچه در تعهد دولت درباره پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید بوده، محقق شده است اما واحدهای برخی از تعاونی‌های مسکن مهر با مشکلات قضائی و حقوقی مواجه شده‌اند که در تلاش هستیم با همکاری سیستم قضائی آنها را تعیین تکلیف کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران به طول ۴۶ کیلومتر یک پروژه عظیم ملی و جز بزرگترین پروژه‌های قطار شهری و فعال‌ترین پروژه در این بخش کشور است، افزود: در توافقی که اخیراً با راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد ریل پروژه قطار مشهد- گلبهار توسط راه آهن تأمین و پیش بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات لازم این قطار در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 507062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.