تبدیل زندان به مرکزی فرهنگی در ایتالیا

مدیران برگامو از شهرهای اصلی ناحیه لمباردی در شمال ایتالیا طی مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی از تبدیل یکی از زندان‌های قدیمی شهر به مرکزی فرهنگی در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استفاده دوباره از مکان‌های متروکه و فضاهای کمتر استفاده شده برای کاربری‌های مفید طی دو دهه اخیر به جنبشی عظیم در میان شهرهای اروپایی تبدیل شده است در همین راستا، بسیاری از سازه‌هایی که تا پیش از این منبعی برای ارتکاب انواع جرم و ایجاد رعب در میان شهروندان به حساب می‌آمد اکنون به فضاهایی پرکاربرد تبدیل شده و نقش مهمی در افزایش نشاط شهروندی ایفا کرده است. مقامات برگامو نیز از تبدیل زندانی قدیمی به مرکزی فرهنگی در آینده نزدیک خبر داده و مردم را به طرح ایده‌های خود در این زمینه دعوت کرده‌اند.

طرح تبدیل زندان به مرکزی فرهنگی در برگامو که بخشی از یک پروژه بزرگ‌تر به شمار می‌رود و قرار است با همکاری مقامات این شهر و مدیران کلانشهر باری به پایان برسد، تحت حمایت مالی انجمن شهرداری ایتالیا قرار خواهد گرفت علاوه بر این از جوانان دو شهر خواسته شده است ایده‌های خلاقانه همچنین انتظارات خود از این مکان را ارائه دهند تا به افراد مسئول در پیاده‌سازی بهترین طرح کمک کنند. سازمان‌های غیردولتی دو شهر نیز به ارائه محرک‌های خود برای پیشبرد پروژه جدید دعوت شده‌اند به این امید که هر چه زودتر فضایی پرشور جای زندان ترسناک برگامو را بگیرد.

پیش از این، مقامات باری اقدامات زیادی در راستای تبدیل فضاهای مرده به مکان‌های پرشور انجام داده بودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ایجاد یک مرکز خلاقیت در فضای یک مدرسه قدیمی اشاره کرد.

زندان قدیمی برگامو، واقع در یکی از محله‌های بسیار قدیمی شهر به نام سیتا آلتا از قرون وسطی بر جا مانده و از دهه ۱۹۸۰ به بعد، ساماندهی نشده بود به همین دلیل به متروکه‌ای برای ارتکاب هر گونه جرمی تبدیل شده بود. این امر نارضایتی شهروندان را طی چند سال اخیر در پی داشته و بارها آن‌ها را به صورت گروهی راهی شهرداری برای اعلام شکایت کرده است به همین دلیل شهردار برگامو طی برگزاری جلسات متعدد با اعضا شورای شهر در نهایت تصمیم گرفت از این فضای متروکه، مکانی پویا بسازد که مرکز فرهنگی بهترین ایده مطرح شده در جلسه نهایی بود و به تصویب همه اعضا رسید.

تبدیل زندان به مرکزی فرهنگی در ایتالیا

کد خبر 507006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.