فرانسه درصدد مهار کرونای دلتا

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به مقامات رسمی کشور برای مبارزه با گونه جدید ویروس کرونا هشدار داده و از آنان خواسته است برای مهار دلتاویروس اقدامات سختگیرانه‌ای اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موج چهارم ویروس کرونا در فرانسه رو به گسترش گذاشته، این در حالی است که خبرهایی از ابتلای مردم به گونه جدید این ویروس به گوش می‌رسد. در همین راستا، مکرون بر افزایش سرعت واکسیناسیون مردم طی دو ماه آینده تاکید کرده و مقامات را به اعمال قوانین جدیدی برای مهار نوع جدید این بیماری فراخوانده است. مقامات ارشد کشور نیز ادامه گسترش بیماری کووید -۱۹ را تا یک سال آینده حتمی دانسته است اما از تعهد خود برای مقابله جدی‌تر با این ویروس خبر داده‌اند.

گزارشات حاکی است که طی یک سال گذشته نرخ بستری و مرگ‌های ناشی از شیوع کرونا در فرانسه بسیار پایین بوده است که بسیاری از مقامات، اعمال قوانین سختگیرانه را عامل دستیابی به این موفقیت دانسته‌اند از سوی دیگر تا کنون بیش از ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که البته این روند طی دو ماه آینده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

ظهور دلتاویروس کرونا در کشور، هر چند به تعداد محدود، ترس افزایش افراد آلوده به نوع قدیمی را نیز در میان مقامات تقویت کرده و آن‌ها را به اعمال قوانین جدید سوق داده است. در این راستا، تمام کارکنان دولت و پرسنل درمانی به زودی و اجبارا واکسینه می‌شوند و در مرحله بعد نیز، افراد دارای معلولیت جسمی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. محدودیت‌های ویژه‌ای بر تردد بین مرزهای کشور اعمال خواهد شد ضمن این که از بیست و یکم ژوئیه نیز مقررات خاصی بر مکان‌های تفریحی و مراکز فرهنگی تحمیل می‌شود. در این راستا تمام افراد بالای ۱۲ سال حین ورود به فضاهای عمومی باید مدرکی مبنی بر دریافت واکسن کرونا یا نتیجه تست منفی آن را در دست داشته باشند.

فرانسه در صدد مهار دلتا ویروس کرونا

کد خبر 506981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.