‌ جاری بودن زاینده‌رود، حق اصفهان است

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حق اصفهان این است که زاینده رودش زنده بوده و هوایی پاک داشته باشد، همچون تاریخ سر سبز باشد، جوانانش مهاجرت نکنند، دانشش در حفظ سلامت ملی و منطقه ای به کار آید، زنده باشد و به ایران زندگی بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی ابطحی امروز سه‌شنبه _ ۲۲ تیرماه_ در آئین افتتاح نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو"، اظهار کرد: استان اصفهان سرزمینی است که هزاران سال مامن موحدان بوده و گوهر خود را با تلاش و نبوغ انسان‌ها نمایان کرده است. در این اقلیم اتکا به خداوند و قناعت به مردم ارزانی شده و آرامش و صبوری از ویژگی‌های آن است.

وی با بیان این که اصفهان دارای طبیعتی الهام بخش است، عنوان کرد: این سرزمین انسان‌هایی پرورش داده که سختکوش، صبور و قانع و در مواجهه با غیر خود، پذیرنده، روادار و پشتیبان وطن هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مردم اصفهان همواره در صحنه‌های اجتماعی همچون انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش داشته‌اند همچنین در هنر اصالت و نوآوری دارند و در گردشگری طبیعت و جامعه‌ای زیبا به وجود آورده‌اند و در علم همواره بی رقیب بوده‌اند.

ابطحی تصریح کرد: اصفهان در صنعت همواره پیشرو بوده و در نوآوری پیش دستی کرده است به طوری که در کمتر از ۱۰ سال از ایجاد اولین پارک فناوری دنیا، اصفهان نیز صاحب این مجموعه شد.

وی افزود: زاینده‌رودی زنده، هوایی پاک، سرسبزی، استفاده از دانش این سرزمین در حفظ سلامت ملی_منطقه‌ای و جلوگیری از مهاجرت جوانانش، حق این سرزمین است. امید است اصفهانی آنچنان که حق این سرزمین است داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: ضعف‌ها باید شناسایی شود و بر نقاط قوت تکیه کرد. برای این مهم باید همدلی ایجاد شده و هوش و ذکاوت بخش خصوصی به کار گرفته شود و گفتمان ملت و تحلیلگران شکل گیرد به همین دلیل نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو" با حضور نخبگان برگزار می‌شود تا این گفتمان شکل گیرد.

ابطحی تصریح کرد: در این همایش ۲۱۰ سخنرانی و ۱۷۰ مقاله ارائه می‌شود همچنین برای تداوم این حرکت نیز دبیرخانه‌ای دائمی در دانشگاه صنعتی شکل گرفته است تا این مرکز علمی به رسالت کارآفرینی خود پاسخ داده باشد.

کد خبر 506884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رصد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    0 0
    خشک کردن زاینده رود و نرسیدن آن به جهان شهر اصفهان پروژه ای بود که از بیست سال پیش کلید خورد دلایلش هم بر ما روشن است خدایا ریشه و بنیاد دست اندکاران این پروژه را بخشکان
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    یه رئیس دانا و کار بلد هم حق ما دانشجویان است!