واکنش اینستاگرامی "هلیا" دختر دهه هشتادی که در اصفهان اقدام به قمه‌کشی کرد

ویدئوی درگیری بین نوجوانان و قمه کشی دختری به نام هلیا علاوه بر فعال سازی هشتگ برای هلیا، کاربران و فعالان اجتماعی را به بحث درباره آن وا داشته است.

به گزارش ایمنا، چند روزی است ویدئویی از دعوای چند دختر نوجوان منتشر می‌شود که در آن دختران کم سن و سال با یکدیگر درگیر می‌شوند و در درگیری علاوه بر اینکه فحش‌های رکیک و ناسزا به یکدیگر می‌گویند، یکی از دختران ظاهراً نامش «هیا» است قمه‌ای را از لباسش بیرون می‌آورد و برای دیگران خط و نشان می‌کشد. این ویدئو بازتاب وسیعی داشته است و فعالان و مددکاران اجتماعی به آن واکنش نشان دادند.

پس از بازتاب وسیع ویدئو علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در واکنش به انتشار اصفهانی ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تاکید کرد.

او گفت: «ناهنجاری‌های اجتماعی در غفلت خانواده‌ها و نهادهای متولی فرهنگی به صورت جدی نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.»

اصفهانی در عین حال از خانواده‌ها نیز خواست تا به این نکته مهم نیز توجه کنند که عواقب ناشی از عدم نظارت و تقلید برخی حرکات یا دسترسی به سلاح سرد می‌تواند جبران ناپذیر باشد و خشونت و حتی قتل را به کانون خانواده‌ها بکشاند.

واکنش اینستاگرامی هلیا دختر ده هشتادی که در اصفهان اقدام به قمه‌کشی کرد

چرا هلیا قمه کشید؟

در همین رابطه سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی و مدرس دانشگاه در گفتگویی درباره ریشه‌های این رفتار توضیحاتی ارائه کرد. او گفت: «اگرچه حتماً لازم است که وضعیت خانوادگی، سلامت روان و وابستگی این فرد به مواد مخدر بررسی شود، ولی در کل نتیجه‌ای که می‌توان گرفت این است که ظهور و بروز این رفتارها یک «نشانه» است؛ نشانه و پیامی که این کلیپ به ما می‌دهد این است که حال بچه‌های ما خوب نیست. مختص این اتفاق هم نیست، چون هر از چند گاهی شاهد چنین حوادث و اتفاقاتی هستیم و این بار اول نیست، بار آخر هم نیست.»

پرسش اصلی رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران این است که ما چقدر روی سواد سلامت روانی و مهارت‌های تاب آوری و ارتباطی کار کردیم؟ او تاکید کرد: «بخشی از این رفتارها ناشی از ضعف در این حوزه‌هاست که در قالب خشونت خودش را نشان می‌دهد. نکته دیگر که سالهاست درباره آن کار نکردیم، نادیده گرفتن سواد اجتماعی در برنامه‌ریزی آموزشی ماست.»

به اعتقاد موسوی چلک، "چنین اتفاقاتی مدت‌ها قبل در زیرپوست زیر افتاده بوده و الان عیان شده است"، او ادامه داد: «ما مدت‌های مدیدی بود که نمی‌خواستیم واقعیت‌هایی از این دست را بپذیریم. نمایش چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که باید آن‌ها را بپذیریم و جدی شأن بگیریم.»

این مددکار اجتماعی در پایان اضافه کرد: «بحث جرایم اجتماعی در میان نوجوانان زیر ۱۸ سال و همچنین در میان زنان موضوعاتی هستند که باید جدی شأن بگیریم و به آن‌ها بیشتر توجه کنیم. شرایط اقتصادی و فشاری که روی خانواده هاست، اطلاعاتی که شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ حریمی به افراد می‌دهند و فاصله عاطفی میان افراد خانواده همگی باعث شده که افراد به شکل‌های دیگری به فکر ابراز وجود کنند. ضمن اینکه در دوران کرونا فرصت تخلیه هیجانات برای نوجوانان کمتر شده است بنابراین تخلیه هیجانات به شکل دیگری در جامعه اتفاق می‌افتد.»

واکنش اینستاگرامی "هلیا" دختر دهه هشتادی که در اصفهان اقدام به قمه‌کشی کرد

واکنش کاربران

قمه کشی آن هم توسط نوجوانی که درک درستی از خشونت ندارد، باعث شده تا کاربران با فعال سازی هشتگ هلیا (نام دختر قمه کش) در توئیتر، نظرات خود را در این باره مطرح کنند.

یک پژوهشگر اجتماعی در واکنش به قمه کشی هلیا در توئیتر نوشت: «نسل بعد از انقلاب شده‌ایم پدران و مادران # هلیا و امثال هلیا. نسل محافظت شده‌ای که کمتر می‌شناسیمش. نسل ما نسل آرزوهای بزرگ والدینمان بود. فرزندان انقلابی که باید تک تک اجزایمان با ارمان‌های ویژه روز و روزگارش ساخته می‌شد. هر آنچه ارزش مادی ضدارزش بود و هرچه فرامادی بود ارزشمند.»

وحید یامین پور مجری صداوسیما هم در توئیتی با اشاره به ماجرا نوشته است»: «بخواب هلیا، دیر است. دود، دیدگانت را آزار می‌دهد. دیگر نگاه هیچ‌کس بخار پنجره‌ات را پاک نخواهدکرد. " هلیا، معشوقه‌ی راوی رمان "بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم" اثر نادر ابراهیمی است. نقل است که نادر " هلیا" را از به‌هم ریختن حروف کلمه "الهی" ساخته. از دیدن کلیپ هنوز وحشت‌زده‌ام.»

در این میان برخی از کاربران تربیت والدین را مقصر دانسته و گفته اند «واقعا تربیت و خانواده مهمترین بخش زندگیه. هلیا رو خودمون قمه دادیم دستش وقتی به جای تحصیل، عشق سالم و ازدواج، گفتیم هرجا دوست داری برو هرکاری دلت میخواد بکن جوونی کن آزاد باش.»

عده‌ای از فعالان اجتماعی هم خواستار پاک کردن ویدئوی وایرال شده از هلیا هستند. این دسته کاربران معتقدند که هلیا در سنی با روحیه‌ای شکننده قرار دارد که با دست به دست شدن دعوایش ممکن است به آینده و افکار او لطمه وارد شود.

به گزارش سلام نو تعدادی از کاربران هم گفته اند با انتشار این نوع کلیپ‌ها، برای نوجوانان دیگر هم الگو سازی می‌شود و این افراد کم سن وسال هم پا در مسیر هلیا گذاشته و هزاران هلیای قمه کش ساخته خواهد شد.

کد خبر 506871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 63
  • فاطمه IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    سلام توروخدا رسیدگی شود
    • آرین IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      9 2
      سلام باشه چشم
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      10 0
      تا زمانی که درک نیازهای یک نوجوان وحمایت های روحی و روانی یک نوجوان حلقه گمشده وصل خانواده واجتماع با نوجوان باشه و هیجانات ومیل به بزرگنمایی واحساسات وانرژی فراوان یک نوجوان به سمت راه ها وعلایق صحیح هدایت نشه این انرژی و امیال به شکل ناهنجاری های اجتماعی خودشو نشون میده که همه ما روزانه شاهد مسائلی چون روابط نامشروع،مواد مخدر،بی بندوباری های اجتماعی و...هستیم که همه نشانه های مدیریت نا صحیح احساست ونیازهاو راهنمایی نوجوانان هستش
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    چه قدر راحت میگه رل رل اگر انسان بود باید میومد از حقت دفاع می کرد خدا لعنت کنه خانواده هایی را که پسر دارند و باهاش همکاری می کنند تا دخترای بدبخت و کم عقل را گول بزنه و سر کار بذاره
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      15 3
      دخترها رو به امون خدا ول کردید تو جامعه پسردارها رو فحش میدین
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      8 1
      متاسفم برا پسره ک با احساسات ی دختر بازی میکنن اهش دامنتو میگیره مطمئن باش
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      8 0
      وهمین طور برعکسشا
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 0
      دختر داری
    • بی نشان FR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      5 1
      احمققققققققق
    • مهدی IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      10 3
      خدا خودتو لعنت کنه چرا به خانواده پسر ها فوش میدی
    • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 5
      درود ب شرفت پسرا باعث بانی اصلی این اتفاقن
    • امید IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      16 7
      خب اگه اینطوریه بهتر نیست به خانواده های لعنت بفرستی که دختر دارند ‌و بهشون اجازه آرایش های غلیظ رو میدند و پوشیدن لباس های ..‌.
    • حنانه ش IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 0
      دقیقا
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      7 5
      اون دختر اگه خانواده داشت و تربیتشون درست بود اینکارو نمیکرد چه ربطی داره به پسرای مردم
    • امیر IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 3
      چرا چرت میگی دختر خودش نخواد پسر چرا میره سمتش
    • سید امیر موسوی طباطبایی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 0
      خدا تو رو لعنت کنه چرا ب مردم فوهش میدی چوب بی تربیتی یه نفر رو کل مردم. رو.... حرفت بفهم
    • امیرعلی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 0
      واقعاً اینکار دیگه اخر بیشعور بودن هسته
    • رکسانا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 1
      راست میگی رل اگر آدم بود میامد از حقش دفاع میکرد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    در جامعه ای که پلیس هیچ نظارت۷ی ندارد بهتر از این نمیشه
    • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      7 2
      البته همیشه پسرها مخ نمی زنند؛ برعکسش هم صادق است..
    • فاطمه IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 0
      نمیتونه نظارت داشته باشه یه قوانینی گذاشتن که پلیسا کل ابهتشونو از دست دادن
    • RU ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 1
      الان منظور از بدبخت ساده هلیای
    • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 0
      پلیس چکار کنه قانون اجرا کنه بده میشه نکنه هم اینجوریه اصلا دخلی نداره سازمان های دیگرو بچسب
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      برادری که نوشتی پلیس تو این مملکت نیست وضع همین میشه وقتی قاضی حکم سبک بده پلیس چیکارس ؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 1
      دوست عزیز اگر هم نظارت کنند میگن آزادی حقوق زنان و بشرو... بعد یه عده بیشعور وطن فروشم میان ازشون طرفداری میکنند
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 0
      خانواده فرهنگ نداره ربطی به پلیس نداره
    • محمدرضا IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 2
      زر مفت نزن همشون دستگیر شدن ، به قوه قضائیه بگو اعدامشون کنن خوبه
    • Raha IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      6 1
      پلیس فقط بلده تو تو خیابون گیر بده به مو و لباس این شده دغدغشون
    • ادریس IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      0 0
      وقتی که دست پلیس را بسته باشند وهرحرکت پلیس جهت مبارزه با جرم عدم رعایت حقوق شهروندی تلقی می‌کنند فیلمش تو فضای مجازی پخش میشه و نماینده مجلس میزنه تو گوش پلیس نتیجه این میشه
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 1
      یک روز غروب پلیس یک دختر وپسرامیگیره‌لب دریا میاره، کلانتری کلانتری زنگ میزنه به پدر دختر میاد کلانتری پدر به دختره میگه مگر من نگفتم هر موقع خواستی شیطنت کنی برویجایی که کلانتری شمارا نبینه اینم روزگار وقتی پدر خودش میخواد دخترش با هرکس ناکسی حال کنه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    دعوا و کتک کاری تو جامعه بیشتر شده یک سریا هم سلاح سرد دارن چه نو جوانان باشن چه جوانان.
    • فاطمه IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 1
      یه جا پلیس وارد میشه میگید چرا زدن چرا چرا تخقیر کردن برای قاتلهایی که شبگه منو تو براشون مظلوم نمایی میکنه هشتک نه به اعدان میزنید الان اینو میگی اولا ربط به پدر و مادرش و نوع تربیتش داره پلیس بیاد همه روتفتیش کنه لبینه که سلاح داره وقتی به یه دختر میگن حجتبتو یه کم بهتر کن لباس بهتر کن سریع دم از ازادی میزنید با کدوم یازتون برقصند منطق هم چیز بدی نیت
    • مشاور IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 1
      امااگه دقیقتربه موضوع نگاه کنید درمرتبه اول اهمال وغفلت خانواده است که به چشم می خوره نه کم کاری پلیس!!!دختری که به راحتی ازداشتن رل ودعوای خودش به این دلیل حرف می زنه یعنی نگران این نیست که پدر ومادرش واطرافیان بدونن که درگیریک ارتباط غیرمتعارفه ومشت نمونه خرواره ....خانه ازپای بست ویران است.خانواده هابایدپاسخگوباشند
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      3 2
      سلام اینجا نقش گشت ارشاد خیلی موثراست که بعضی ها می گویند ماچرا گشت ارشاد داشته باشیم به خاطرهمین کارهاست
    • فاطمه IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 1
      بله وقتی میگن جوانان آزاد باشن اول لباس پوشیدنشون بد میشه بعد میشن قمه کش یا میگن ما نسل سوخته ایم کجا نسل سوخته هستن هر کار دلشون میخواد میکنن
  • پارسازارع IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    مادران آینده مملکت ما،،متأسفم واسه آینده مملکتمون
    • fatemehj IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      6 4
      انگار فقط دختران که ناجورن :/ قطعا پسرا از دخترا ام بدترن هیز بازیاشون ۱۰۰ تا رل زدناشون تو یه روز ما دخترا ام متاسفیم برای پدرای مملکتمون
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      5 6
      متاسفانه اینا بدرد مادر شدن نمیخورند
    • .Fatemeh IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      8 1
      باید توجهتو جلب کنم که اونجا پدران آینده مملکت داشتن تنش رو بیشتر میکردن که هیچ تازه فیلم هم میگرفتن بیشعورا #پدر_ آینده _عزیز
    • Mosi IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 4
      کدوم آینده؟؟؟؟
    • احمدرضا آیتی IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 1
      مملکتمون؟
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      4 0
      بهتره تعداد دختر هایی که توی جامعه سراغ چنین فساد هایی می رن رو با تعداد پسر هایی چنین وضعیتی دارن مقایسه کنید دوست عزیز به خصوص اگر دید باز تری داشته باشید و جامعه رو در مردم تهران و اصفهان و چند کلانشهر دیگه خلاصه نکنید در اون صورت می بینید که باید برای پدران آینده ی سرزمینمون متاسف باشیم که داشتن چند دوست دختر همزمان با هم به نوعی افتخار و زرنگ بودن برای بیشتر اون ها تبدیل شده و درست در مقابلش تعداد دختر هایی که درک درست تری از ارتباط با جنس مخالف دارن و ترجیح میدن یه رابطه ی سالم برای آشنایی پیش از ازدواج داشته باشن که اغلب هم با اطلاع پدر و مادر هست نه پنهانی خیلی خیلی بیشتر از دختر هاییه که جزئی از اون چندین رل یک پسر هستن و مدام از این دست به اون دست می شن و اتفاقا عجیب و غیر منتظره بودن بروز چنین رفتار هایی توسط یک دختر باعث چنین بازخورد ها و واکنش هایی در فضای مجازی شده اما دیدن این صحنه ها بین پسر خیلی عادی و تکراریه در هر صورت و در هر دو مورد چه شروع چنین رفتار هایی از طرف دختر ها در چند سال اخیر و چه تداوم اون بین پسر ها واقعا ترسناکه و باید هر چه سریع تر فکری کرد
    • بهنام IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      1 0
      وقتی تفریح سالم هزینه زیادی داره خانواده اینترنت رو جایگزین می‌کنه که به مرور کنترل فرد خارج می شه مشکل اصلی اینجاست که به مردم آموزش لازم رو ندادند وقتی موبایل رو می دی دست بچه باید بفهمونی که این گوشی مال تو نیست و دست تو امانت که نتونه رمز و هر کاری دلش می خواد بکنه
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 1
      وقتی مادران از دخترها بدتر.بی حیاتر هستن چه انتظاری از دخترها دادین. فرزندان رفتار پدر و مادر رو الگو قرار میدن.پوشش و عقاید و افکار اونها رو میبینن.اینم میشه نتیجه اش
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
      2 3
      کی میاد این بی حجابارو بگیره
    • مراد IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 2
      من حاضرم بگیرمش خوب هم ادبش میکنم که دیگه قمه نکشه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    7 0
    پدر مادری که همه وقتشو سرکار و فضای مجازی پر کرده و فرزندشو با دوستای فضای مجازی و واقعی تنها گذاشته نتیجه بهتر از این نیست اینها همان بچه‌های مهد کودکهای تمام وقت هستند
  • شهریار IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 6
    خیلی آقایی هلنا!! اگه بدخواه مدخواه داشتیم میشه از خدمات اکیپ و قمه کشی شما استفاده کنیم؟؟
  • کیان IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    5 1
    لطفا انقدر بزرگش نکیند با این کارا فکر کردید هلیا به اشتباهشو متوجه میشه نه تازه جسورتر شده با کلی فالور داخل اینستاگرام که گرفته تازه مردم بیش تر جذبش شدن و خوششون اومده دوما هلیا مقصر نیست اونا چهار نفر ریختن تو سر این دختر و اون هیچ کاری نکرد حتی دفاع نزدیک بود سرش بخوره به اون لیه سیمانی سوما این واقعیت جامعه هست باید قبول کرد نسل های جدید اون نسل قدیمی نیستن و داخل کشور های دیگه نوجوون ها داخل مدرسه تیراندازی میکنن و سالانه کلی ادم کشته میشه این دختر که قمش جنبه نمایشی داشت بازم میگم کارش درست نبود واشتباهه و خیلی خطرناک اما با این کارا درست نمیشه بلکه بد تر هم میشه این نسل 80 به بعد حرف شنوی بالایی ندارن و این تازه شروعشه مگر فرهنگ سازی درست کرد تازه اونم کمترش میکنه ولی کامل نه این واقیت جامعه هست
  • سام IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 1
    حالا انقدر مانور بزنید فیلم این دختر نوجوان پخش کنید بعد پلیس بگیرش بعداون موقع حشدک اعدام نکنید راه بندازید
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 5
    یه روانپزشکی اساسی باید روش انجام بشه
  • ساناز IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    5 3
    مقصرفقط والدین هستن که سعی میکنن بچه ها روبی بندوبار باربیارند وآزادی بیش ازحد به بچه ها میدن ونتیجه ش همین میشه ..
  • رابی ثروتیان IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    6 0
    چاقو از خوده هلیا بزرگ تره
  • منصور جاوید IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    3 0
    قداره کش اگه پسر باشه این قدر دشنام و...نثارش نمی کنن.اون آشغال هایی که هر هر می خندیدن و شاید هم فیلمو گرفتن اگر بدشان میومد دستکم باید از اونجا می رفتند.راستی این همه اوباش که مزاحم پیر وجوان وزن ومرد میشن بعضی از خانوما رو به فکر همراه داشتن سلاح سرد و...تشویق نمی کنن؟ .
  • مائده محمدی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 2
    متاسفانه حال بچه هامون خوب نیست خواهشا پیگیر باشید
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    5 3
    اینا میخوان ما لان آینده باشن وفرزندان را تربیت کنن چه فرزندی توسط این مادران به جامعه تحویل داده خواهد شد خدایا رحم کن
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 5
    تقصیر بانو سوسوناست. وقتی همراه جومونگ سر و دست و پا می پروند بچه های نسل یاد گرفتن
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 7
    راست میگینا الان برامن ک از هلیا کوچیکترم هم الگو شد بعدشم دیگع غمه چیه که انقد بزرگش کردین کل دنیا غمه میکشه خود من که دخترم یه بار کشیدم
  • باران IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 1
    من متاسفم واسه اون پسرای بی غیرتی که با دختر ها بازی میکنن و تهش میشه این‌.. این یه دختر نوجوون و خامه و نمیفهمه... همون مسری که سرش دعواش شد داره به ریش اینا میخنده.. کاش یاد بگیریم هرکی لایق اعتماد نیست‌‌..‌ #غیرت_داشته_باشید
  • ناشناس IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    4 2
    کسانی که آزادی میخواستن این شد نتیجش بی بندو باری آخه اینا 20 سالگی چی میخوان بشن هر روز فساد بیشتر میشه شاید آزادی رو خوب براشون تعریف نکردن یه سری چیزا برای زن ها بیشتر از آزادی ارزش داره مثل امنیت واحترام
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 1
    بیشتر بخاطر نظارت ضعیف وسهل انگاری والدین است تنهاگذاشتن ورها کردن فرزندان بحال خودشان درفضای مجازی وجامعه
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    2 1
    باید رسیدگی شود
  • shadow of society TR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 1
    تلخی این ویدیو را با پخش کردن گسترده و شوخی های زشت دوبرابر نکنیم! اگر جای آن ها چند پسر بودن چه ؟ ۱. جنسیت زدگی عموم برای پخش این ویدئو که اگر همین جمعیت را پسرها تشکیل می‌دادند، کمتر دیده میشد! ۲. خنده های تهوع آور ناظران! ۳. میزان خشم حتی در قشر نوجوان و از همه مهم تر جامعه ای که بجای تربیت و آموزش درست، فقط تولید مثل را بلد بوده! خود تلخی چنین ویدئو هایی که به معنای واقعی #سقوط_اخلاق رو نشون میده و بسیار بسیار تأسف انگیزه به کنار، واکنش عموم بعد از پخش بسیار تلخ تر!
  • سمانه IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 2
    وقتی پلیس نظارت نمیکنه نباید انتظار دیگه ای داشت وقتی برنامه ی به اسم روبیکا هست که نیاز به فیلتر شکنم نداره راحت میشه نوجوونها بقول خودشون رل بگیرن روبیکا عامل فساد شده بین نوجوون ها
  • سمانه IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    اگه آخرش بگیرن میرسن به روبیکا ..یه برنامه ی به ظاهر ایرانی اما در باطن غربی ..بستر رو فراهم کرده برا نوجوون ها تا راحت تر به فساد کشیده بشن
  • . IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 2
    بچه تو بیخود میکنی رل داری ک بخاطرش قمه کشی هم میکنی
  • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    این پیج این دختر نیست این پبج الکیه دروغه فیکه باور نکنین
  • US ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    وضعیت اقتصادیمون خوب نیست ولی باز خداروشکر امنیت داریم
  • امیر IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 5
    اینها همه اش از بی دینی بی حیایی و بی عفتی است وقتی با تفکرات یک عده بی دین که توسط ماهواره ها و فضای مجازی فعل حرام ارتباط با نا محرم میشود ارزش و از طرفی به خاطر سختیهای تهیه مسکن و معیشت خانواده میشود ارزو و تشکیل خانواده و فرزند اوری میشود ننگ و به راحتی طرف بدون هیچ قید و بندی میتواند در جامعه حاظر و نیازهای عاطفی و جنسی خودش را از راه حرام تأمین کند و ازدواج را محدودیت میداند چه میشود کرد به کجا داریم میرویم احکام اسلام را چرا در جامعه پیاده نمیکنید دست دزد را چرا قطع نمیکنید و و و و کجاست اسلام و دینداری
  • م IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    الهم عجل الولیک الفرج
  • عباسعلی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    اینم هلیا هم شد مثل وحید مرادی هی بزرگگ کنید
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    این چه مملکتی هست اقایون درست کردید جون دهه هشتادی قمه به دست وسط شهر دختر بچه اونیکی تو اتوبان با اسلحه زورگیری میکنه اینا یکی از صدها اتفاق در روز ایران است
  • مینا IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    عزیزم همه جا فقط این هست کی چند بار ازدواج کرد کی خال کوبی کرد کی لخت شد بابا بسه دیگه کمی هم از خوبی های ایران زیبا بزنید ما خودمان فرهنگ را می سازیم
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    نو جوانان باید توجه بیشتری بهشان بشود از همه لحاظ
  • Ala IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 2
    من یک دختر دهه هشتیادی هستم که حتی دوست نداره تنهایی از خانه خارج بشه و خیلی افرادی هم سن و سال خودم رو می شناسم که همین گونه هستند . متاسفانه جامعه ی ما همه چیز ها را به کل گروه بستگی می دهد . برای مثال در این متن بار ها گفته شده بود دهه هشتادی ها که کار درستی نیست . اگر چند نفر در یک گروه کار هایی انجام دادند دلیل بر این نمی شود که کل آن گروه خطاکار هستند .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    واقعا باعث تأسفه، وقتی پدر و مادرها فاز روشنفکری و مدرنیته میگیرن و نظارت و تربیتی درستی برای بچه هاشون ندارن نتیجه میشه این.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    خدایا خورت رحم کن. این امنیت رو دیگه از ما نگیر
  • امیر IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    با سلام تمام این رفتار نشانه فشار و اجبار به کودکان و نوجوانان است در جامعه وجود دارد کودک که سن پنج سالگی وارد مهد کودک میشود تمام آموزش ها برای او ترس از جهنم و. بهشت و عذاب الهی است یک تار مو اورا باعث بی حجابی میدانیم همش سر کوب و کنترل واین باعث بروز یک همچین آتش فشانی در جامعه میشود
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 4
    کدوم الاغی می خواد شوهر اینها بشه!!؟؟
  • حسین مظلوم زمانه IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    ما نسلی هستیم که به جای تربیت فرزندانمان فقط غر و لند کردیم، ای کاش به جای این همه غر زدن به تربیت فرزندانمان می پرداختیم که فردا امثال هلیا تحویل جامعه داده نشه.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    دخترا وقتی چند تا پسر دورو برشون میبینن جو گیر میشن پسرا هم تشویق میکنن که اینارو بندازن جون هم چقد زشتتتتتتتت
  • باران IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 1
    خدا نگذره از پدر و مادرهایی که بچه هاشونو رها میکنن به حال خودشون.فقط و فقط برا راحتی خودشون کاری به بچه هاشون ندارن.اخه تو اگه بابا بودی دخترت نباید اسم پسر بیاره
  • م.م IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    لطفا تمومش کنید شما بیشتر دارید این موضوع رو گسترش میدید یه کم به فکر خانواده های این دخترها باشید
  • زهرا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    فکر کن عروس های اینده مادر شوهر و خواهر شوهر و با قمه تهدید کنن .چه بد زمانه ای قراره مادر شوهر بشم
  • پرهام IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    6 0
    دعوا سر رل..؟؟؟؟؟ای خاک بر سر تو و امثال تو ک ....
  • افشار IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    این آشی هست که آموزش و پرورش گذاشته تو سفره هامون, سیستم غلط آموزشی از بدو انقلاب داره همه چیمونو ازمون میگیره
  • حامد IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    این نشاندهنده فرو پاشی اخلاق و ادب و تربیت در جامعه ایران است. و نشاندهنده غفلت پرورش دهندگان نسل امروز. پرورش دهندگانی چون خانواده. آموزش و پرورش و دانشگاهها که تنها به آموزش اکتفا کرده و تربیت و پرورش را رها کرده اند. و رادیو و تلویزیون. وزارت فرهنگ و ارشاد. سازمانها و نهادهای فرهنگی هنری.رسانه ها که به وظیفه ذاتی خود کامل عمل نمیکنند و البته مسولین که خواسته یا ناخواسته از پرورش و تربیت نسل از طریق دستگاههای پرورشی و هنری غفلت ورزیده اند. نسل امروز رها شده است
  • ما انقلاب کردیم که جوانانون اینطوری ب فساد و فحشا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    تأسف تأسف تأسف
  • منصوری IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    چرا اینقدر این موضوع رو‌بزرگش میکنید،اصلا به عواقب این دامنه زنی ها فکر کردید؟ به آینده امثال این دختر ،متاسفانه تو سن هلیا غرور و نا پختگی و حس کاذب به بلوغ رسیدن باعث چنین رفتارهایی میشه ،بهتره به جای اینکه مسئله رو بزرگش کنیم به امثال این دختر کمک کنیم که مسائل رو بهتر درک کنه!
  • ناشناس IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    من خودم یک مادرم وبسیاربمتاسف برا اون مادری که به خاطر خوشی خودش دخترش رها کرد دخترمان هم سن ایشان ولی من وپدرش این قدر وقت گذاشتیم براش که دنیاش متفاوت وامروز خوشحالم که تنهادوستش پدرش من وخواهرشیم تو این جامعه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    بعد هی میگن بچه بیارید آخه تو این جامعه خودمون امنیت نداریم .اون بچه که دیگه هیچ
  • هادی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    واقعا متاسفم واستون به شما هم میگن دختر برین دخترای باحیایه دیگه رو ببینید که حیاشون میشه صداشون بیارن بالا حالا اینا بااین حجاب رفتن قمه کشی واقعا......
  • سارا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    14 2
    امثال هلیا کم نیستند توی پارک ها پره از امثال هلیا همین تیپ همین لباس و همین مدل صحبت کردن دخترای نوجوون اکثرا یه تیشرت گشاد و بلند میپوشن و یه شلوار کوتاه که هیچکدوم به نوشته های روی تیشرت ها کوچکترین توجهی هم نمیکنن یه دستمال سر کوچیک میبندن و یا اکثرا یه کلاه پسرونه ایا این باید باشه پوشش دختران نوجوون ما؟؟؟ پوشش صرفا از نظر من چادر و امثال اون نیست اما از نظر من این پوشش ها هم قابل قبول برای یک دختر نوجوون نیست چرا هیچ نظارتی نیست چرا فرهنگ سازی نمیشه و چرا خانواده ها اجازه میدن باعث تاسفه یه دختر نوجوون میتونه لباسهای شیک و بهتری رو هم انتخاب کنه که بیانگر شخصیت خودش هم باشه
    • R.G IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
      0 0
      نوع پوشش هر شخص وابسته به سلیقه ی خود شخص هست و ما اجازه ی قصاوت درباره ی اون ها رو نداریم خواهشا موضوع هارو با هم قاطی نکنید!
  • DMC IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    هر چیزی جلوشو بگیریم اخرش مثل سد لبریز میشه حالا داریم نتایج کارای گذشته می بینیم و چیزی تاسف بار برای همه...
  • سی بی1300 IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    من به عنوان یه پسراصفهانی که ساکن پایین شهراصفهان ساکن هستم خجالت کشیدم که این بچه همشهری منه این اانقدربچس که دوروزبازداشتگاه بره گریش میگیره سراغ ننه باباشامیگیره اونوقت قداره دستش گرفته اندازه قداقباره خودش توچاقومیوه خوریم بهت نمیاد دست بگیری بچه
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    سلام، همه وقتی به یه کار رسیدگی میکنن که رسانه ای بشه والا جامعه پر از این اتفاقات هست که به هر جا زنگ بزنی رفع رجوع میکنن.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    این پیجش نیست،فیکه
  • مرادبیگ IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    چون دلارام می‌زند شمشیر سر ببازیم و رخ نگردانیم دوستان در هوای صحبت یار زر فشانند و ما سر افشانیم تنگ چشمان نظر به میوه کنند ما تماشاکنان بستانیم تو به سیمای شخص می‌نگری ما در آثار صنع حیرانیم ترک جان عزیز بتوان گفت ترک یار عزیز نتوانیم
  • امیرعلی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    واقعا نمیفهمم چرا همه دوست دارن آدم بد وشر بشن با این کارها کسی به جایی نمیرسه همه آدم های خوب رو دوست دارند
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    به جرات میتوان گفت قسمت عمده و منشا این اتفاقات خانواده ها هستند وقتی پدر و مادرخودشان به هیچ یک از ارزشها پایبند نبوده و نطارتی بر رفتار بچه ها ندارند دختر و پسرها به اسم اینکه جوانند باید آزاد باشند با هر کس رفت و آمد داشته باشندو دین گریزشده اند نتیجه میشود این رفتار هر چند عوامل محیطی و اجتماعی نیز در بروز این رفتار دخیل هستند ولی امان از خانواده های بی قید و بند
  • امیر IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    این عکسی ک گذاشتین یکی از پیج های فیک (فن پیج)هلیا گذاشته نه خودش بعدشم اون عکس پروفایلش نیس چرا دقت نمیکنید
  • طاها IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    سلام خسته نباشید می خواستم بدانم که دعوا سر چی بود
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    این نظرات و حرفا چیه. سریع باید محاکمه و حبس بشه با تمهیداتی که هم خودش و هم سن سالاش حساب کار خودشونو بکنند! اما متاسفانه همه چی ول به امان خداست.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    نیروی انتظامی ترسو وبزدل است جلوی چشمش پسرها و دخترها خلاف می کنند نفس نمی کشه
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 3
    تا پلیس دخالت میکنه هی میگید آزادی نیست وحکومت سرکوبگره تاآزادتون میزارن هم از عدم دخالت پلیس ایراد میگیرید.وقتی میگن بانامحرم دوست نشید وبدون اجازه ی بزرگتر بیرون نرید هم اون اداواطوارا رو درمیارید. شما چه موجوداتی هستید، نمی دانم.
  • Mahsa IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    آزادی کنه اما چرا قمه دادین دستش! متاسفم واقعا!
  • .... IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    دمت گرم دختر خوب کاری کردی
  • . IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    خاک تو سرت
  • علی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 1
    وقتی رئیس جمهور میگه نیروی انتظامی در این جور موارد دخالت نکنه ما فرهنگ سازی میکنیم این بخشی از فرهنگ سازیه
  • بهار IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 2
    همیشه گفتن و خوندیم و شنیدیم که تربیت روانی فرزند مخصوصا جنس لطیف دختر از مادر خانوادست..من نقش پدر رو ابدا انکار نمیکنم به هیچ وجه.ولی از صب تا شب این مادره که با بچش سروکار داره.رسالت مادر تربیت روح و روان دختره..بهش یاد تو مثل گلی..تو لطیفی..وقتی مادرای نسل الان دخترو با هر پوششی با هر تیپی باهر لحن صحبت کردی تربیت میکنه معلومه باید قمه تو دست بگیرن..وقتی هرچیزی مد شده ،سر بچمون انجام میدیم مبادا از قافله مد عقب بمونیم..مادری که ده کیلو ژل تو سر و صورت تزریق کرده معلومه چه دختری تحویل میده..این دخترا رو ما تربیت کردیم..مشکل هلیا نیست مشکل مادران هلیاهاست
  • کمک IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    تقوا و حیا بقول معروف نسل قبل داشتن بخار شده خانم نسل های قبل چادر بزور از سرشون می کشیدن بیرون ولی حال چی این که میگن حیا که از بین بره دیگه وا ویلا است
  • آرتمیس IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    وای به حال مادروپدرایی که اینگونه بچه تربیت میکنند پیش خودشون فک میکنن بچشون لوس به باربیادخوب میشه نه خواهروبرادرمن به تربیت فرزندتون رسیدگی کنین فرداقمهکش قمارباز معتاد عیاش به بارنیاددددد
  • نریمیسا IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    وقتی دخترانمون رو با تربیت دینی بزرگ نکنیم،وقتی به جای الگوبودن حضرت زهرا..الگومون غرب بشه معلومه هلیا و هلیاهای آینده قمه به دست میشن...چقد باید بچه ها قربانی بشن تا والدین روش صحیح تربیت رو یاد بگیرن..هلیا نباید زندان بره،پدر و مادر هلیا باید برن زندان تا درس عبرتی بشه برا مادر و پدرایی که الگوشون پوچگرایی و غرب شده
  • ال IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 2
    چرا این خبرگذاری ها این جور ادما رو بزرگ میکنن؟!؟!؟؟؟؟ واقعا توف به اون انگشتی که این مطالب بیتاثیر رو تایپ میکنه.
  • M IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 1
    متاسفم برای این دختر ها یا همون مادر های آینده کشورم اصلا ب این افراد امیدی نیست متأسفانه
  • N.d IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 2
    چرا نمیرین بگیرینش اینا همینایی هستن ک جامعه را بهم میزنن
  • سعید IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 1
    مسئله ی اصلی دشمن است ......
  • سعید احمدی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 2
    با تشکر از رسانه مردمی ایمنا. پلیس اصفهان واقعا کم کاری می‌کند چه در بحث انتظامی و چه در بحث ترافیکی.
  • Y IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    اره حتماهمه درددل دارند.‌‌‌.... ولی قمه کشی ولوده بازی ب ای پسرهاهم زشت وزننده ست خوبه ورطه ی نابودی میکشانتشان..... چه رسد به دختر
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    لطفا صدا و سیما در مورد بهداشت روان، مخصوصاً برا نوجوانان فیلم‌های مناسب تدارک ببیند چون هیچ نوجوانی در این شرایط کرونا و اقتصادی حوصله شنیدن موعظه مشاور نداردهر چند که خیلی نیاز هست. و لطفا این اتفاق رو دست بدست نکنیم یه نفر اشتباهی کرده انشاالله که متوجه اشتباهش شده و حتی امیدوارم اسم این شخص هم ساختگی باشد تا در آینده لطمه ای در زندگی نبیند.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    چرا نمینویسید مسئولین مملکت مقصر این جریانات هستند
  • سوگل IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    مشخصِ ک بچه ای مام هم سن و سال شما بودیم فک میکردیم خیلی بزرگیم مثلا ولی این ی توهم تو این سن هستش مسخرس؛ بخاطر دوست پسرش با دختری دعوا گرفت خوبه طرف شوهرت نبود حالا خود دوست پسرت کجا بود موقع دعوا
  • منوچهر IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    90درصد جامعه و 10درصد خانواده مقصرند
  • مهدی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    این همون شبیخون فرهنگیه که ۲۰ سال پیش رهبر جامعه تذکر دادن ولی یه عده خائن که مسول و رییس جمهور شدن با کلمه ی آزادی بازی کردن و نسبت به فرهنگ جامعه بی تفاوت شدن . عزیزان این اتفاقات به خاطر دوری از فرهنگ اسلام والگو گرفتن از غرب است.
  • Hamed IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    رل چیه؟؟خوردنیه؟منظورش اب نبات یا بستنی یا چیپس و پفکه؟؟
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    سن ازدواج اومده پایین وسربازی دخترها کمتر شده کار خراب شده
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 2
    به نظر من آزادی توی ایران زیاد شده گشت ارشاد چند سال ک انگار نیست چرا دختر با این وضع بیاد بیرون آدم خجالت میکشه تمام جلو باز مانتو باز شلوار کوتاه انگار بلوز و شلواره چ ربطی داره ب خانواده بدبخت
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    12 2
    این دعوا نتیجه انتخاب افرادی است که می گفتن اگرفلان کس بیاید توپیاده رو دیوار می کشد. آنهایی که طرف دار آزادی بی قید وبند هستند جواب بدهند نتیجه اش میشه این
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 2
    خدالعنتش کنه هرکس کلمه آزادی بی پایه واساس، آزادی کاذب، آزادی به معنی بی بندوباری را تواین جامعه رواج داد. دخترباید صاحب داشته باشه. دختراز بی صاحبی هار میشه وبعد فساد وبی بندوباری و.....پسر ازبی صاحبی خوارمیشه وبعد اعتیاد و....این ضرب المثل ازقدیم گفتن. به خدا باید حرف قدیمی‌ها ا با آب طلا نوشت
  • S IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    اینقدر روی نوجوان ها .خانواده و جامعه و مدرسه فشار وارد میکنند که همه ی بچه ها رو از زندگی و درس و آینده فراری میدین اگه میخواین نوجوون ها رو تربیت کنین به جای اینکه اینقدر سخت گیری کنین و فشار روانی براشون ایجاد کنین و نتیجه ش بشه چیزایی مثل این راه درستشو پیش بگیرین هم برای دختر ها هم برای پسر ها
  • حمید IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 2
    سلام... متاسفانه پژوهشگران همیشه حق رو به جوانان میدهند... مثلاً میگند سواد اجتماعی یادشون نداده ایم... عصبی اند.....بابا کمی واقع بین باشید... فضای مجازی که درست شده و همه کسانی که دغدغه دارند در برابر آسیب‌های جدی ان لال شده‌اند...بخدا اگه مورچه ها هم وارد این فضای مجازی کثافتتون بشن هم هفت تیر کش میشن هم تن به هر فساد اخلاقی میدن... لطفاً بفهمید....
  • ناشناس IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    ملت شریف ایران، فکر نمی کنید تو رفتار و کردار دختر پسر هاتون باید بیشتر نظارت و احساس مسئولیت کنید! فکر کنم به نفع همه باشه که یه تجدید نظر اساسی صورت بگیره.
  • ادیب IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    در این سن کم اینجوری راحت اسم رل رو میاره یکم بیشتر از خانواده مستقل بشه چه فاجعه های ممکنه رقم بزنه، می‌خوام به سران این مملکت بگم اینا همش بخاطر فقر فرهنگیه، از این ضعف هم یه موجود کثیف به اسم تتلو نهایت سوءاستفاده رو کرد و اینجوری روی ذهن این دهه هشتادی ها و بچه‌های اواخر دهه هفتاد تأثیر گذاشت، باید توی نطفه تتلو مریض رو خفه میکردن و خیلی وقت پیش براش حکم محارب صادر می‌شد، هر چند خانواده ها نباید اینقد ساختار ضعیفی داشته باشند که یه مریض اینجوری روی بچه‌ها شون تاثیر گذار باشه.
  • یه ادم IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    فقط برای فالو ور بود و معروفیت واقعا که چه ادمایی
  • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    متاسفانه این موذل در همه شهر های ایران وجود داره
  • رضق IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    سلام ریشه در فقر دارد یک کلام فقر. فقر. فقر
  • آرمان مخلس IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    هلیا نباید قمه اش را در می آورد
  • حمید IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    این اتفاق علت های مختلفی داره به نظر من یکی از مهمترین علت هاش حاکمیت فرهنگ مردسالاری در جامعه س که باعث میشه شاهد از این دست اتفاقات سیاه باشیم حاصل. محدودیت های. اجتماعی در حوزه جوانان بالاخص خانم ها و دختران و نتیجه اش این عقده های سرکوفته میشه از آرایش های غلیظ و لباس و مد های زننده تا این دعواها و خشونت ها عامل دیگه نداشتن سواد اجتماعی در خانواده ها و عدم مشارکت زنان در سطوح بالای جامعه در این چند سال بعد انقلاب ما چند تا وزیر زن داشتیم چقدر در حوزه آموزش پرورش کار کردیم و کلی مسائل دیگه
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    دختر ایرانی سنبل صبر و متانت و آرامش بود....به کجا داریم میریم...
  • H IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    من که حرفی ندارم دختر اونم قمه کششششششششش دنیا داره واسه خودش هزار جور میچرقه
  • reza IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    مملکت صاحب ومدیر کارآمد نداره هرکی هرکاری دلش میخاد میکنه
  • ..... IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    5 0
    حالا انقدر بگید یک حکم اعدام بهش بدن بعد هی بگید اعدام نکنید ولش کنید تروخدا
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    خاک بر سرتون چه بلای سر ایران میخواد بیاد با این جوونا
  • عبداله توحیدی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    اعدام کمترین حکم برای این افراده
  • Sh IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    چیز عجیبی نیست فقط این یکی دعوا و قمه کشی رسانه ای شده که اینقدر واکنش نشون میدید اینگاری تا حالا ایران همه با فرهنگ و با ادب بودند همه جا قمه کشی و چاقو تو این مملکت داره میوفته بیکارید
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    من دقیقا 20 سال پیش این صحنه راتو پارک ساعی دیدم چند تا دختر با چاقو چند تا پسر را زده بودند اما چون گوشی هوشمند نبود جایی پخش نشد این اتفاق تازه نیست
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    متاسفممممممم
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 0
    اونایی که فیلم میگیرند وپخش میکنند کارشون خیلی زشته، چون هر چیز بدی وقتی زیاد تکرار بشود قبح وزشتی اون از بین میرود ومتاسفانه برخی نوجوانان الگو برداری میکنند
  • مهدی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    اینقدر بیکارین پی ی کار الکی میگیرین شما ک اینقدر پیگیرین پیگیر نداشتن آب. برق جنوب پیگیری کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 1
    همه نشات از بی فرهنگی و بی‌حیایی و بی اعتقادی خانواده ها و جامعه شده تاکی ما تربیت کنیم و روش حساس باشیم چطور تو ابن جامعه از بچه هامون مواظبت کنیم وقتی هیچ نظارتی هیچ تنبیهی نیست وقتی بی اخلاقی رواج داده میشه وقتی الگوهای جامعه ما یا مشت مفت خور شدن وقتی ماهواره تو کل خانواده ها و حتی حاشیه نشینی که نون شب نداره ماهواره براش واحد شده چرا چرا چرا کی باید جواب بده نکنه سازمانا به این یکی و اون یکی پاس میدن مثل بقیه کاراشون خدا به کجا رفتیم خدا لعنت کنه همه اونایی که وظیفه دارن و کاری نمیکنن
  • Ali IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 1
    چه ادعایی هم داره .بچه نیستم . جوجه ادعا داره که دایناسوره‌ . پدر مادر اینا کیا هستند ؟ از نظر من تمام این جمع مجرم هستند نه فقط هلیا . باید این ها جمع بشن . صبح تا شب بند آوردن خیابون و پارک و ولگردی که نشد کار . مزاحم مردم شدن که نشد زندگی . ببینید دست اون دختره سیگار بود .بارها اینارو تو کل شهرا میبینیم . این افراد پتانسیل بزهکار شدن دارن. باید همه جمع آوری بشن و اصلاح بشن . دختره اصلا نترسیده و حیا و ابرو براش مهم نیست بازم داره ادعا می‌کنه بقیشونم بدتر از این ‌‌ایناهنوز به ۱۸ نرسیدن . پدر مادر اینا کیان؟ باید پدر مادراشون جریمه بشن که اینارو اینطور بار آوردن . تا نصف شب تو خیابون ولن
  • Z IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    2 0
    بابا خیلی بزرگش نکنید. هلیا هلیای گذاشتیت کم بزرگش کنید ی تنبیه خوبی نیروی امنیت ازش کنه میشه براش عبرتی. وسلام
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 1
    دختره ترسیده کع قمه د ر آورده با این کارا اسمشو در می‌کنند همین
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    به هرحال کم عقلی کرد اینقدر سرزنش خوب نیست بعدش هم مملکت صاحب دارد
  • R.m IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    عجب:|
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    اینجور اخلاقای آدمایی ک در شأن انسان نیست رو باید تو نطفه خفه کرد. اشد مجازات براش ببرن تا برا بقیه عبرت بشه
  • H IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    حال بچه های ما خوب نیسسسسسس؟ شما بگو حال کی خوبه
  • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 2
    مطمعنا تو هر کشور پیشرفته دنیا همچین اتفاقی می افتاد به جای پلیسی و جنایی کردن قضیه کارشناسان و روانشناسان ان کشور دست به کار میشدن و راه حل منطقی و درست میدادن متاسفانه خیلی وقته که تو کشور ما شیپور را از سمت گشادش مینوازن مسعولین .....
  • US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 1
    هلیا وامثال هلیا هر کس که میخاد باشه باید چوب تو ماتحتشون کنند وسنگین ترین حبس وجزا را براش حکم کنند تا هیچ جوجه فنچ دیگه ای چنین غلطی نتونه بکنه
  • US ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    آهای دختر خانم هایی که جای عقل کاه تو کلتونه رل فقط برا خالی کردن شهوت وبردن آبرو وحیثت وحال کردن خودش دنبالتونه وتا دیر بجنبید به باد رفته ای بی آبرو ازتون بجا میمونه که فقط باید تا ابد تف هایی که رو صورتتون میندازنو پاک کنید
  • زائری IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    سلام بنده یک معلم بازنشسته ام.یک بار در این پارک یعنی پارک شهید رجائی پیاده روی می کردم دونفر از همین دخترهایی که در ماجرای قمه زنی بودن را دریک دعوا شبیه همین دعوا را باچشم خودم دیدم حتی اون دختری که قدش کوتاهه چاقو داشت وخودش بعد اون دعوا می گفت چاقورا به کتفش زدم. بنده به دونفر گشت که داخل پارک بودند اطلاع دادم .ولی اونها به من گفتند خانم این ها صاحب ندارند هر روز کارشونه.این مطلب را باغبان ها ومسئول سرویس بهداشتی هم می گفت. سوال من اینه چرا وقتی اتفاقی میفته همه توسرشون می زنند .چرا جلوی این ناهتجاری ها زودتر گرفته نمی شود.چرا پای درد دل این بچه ها نمی نشینند.باید برنامه های اصولی برای برطرف کردن این گونه رفتارهای ناهنجاری داشته باشند.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    متاااسفم برا خونواده ای هلیا
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 3
    آینده این دختر نازنین اصفهانی را خراب نکنید خدا لعنتتون کنه اون یک دختر بچه است و نباید با این خزعبلات آینده اش را نابود کنیم
    • الی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
      0 1
      دقیقا منم موافقم باهات بنظر من اون دختر تحت تاثیر فضای نامناسب قرار گرفته و هیچ ربطی هم به تربیت خانواده نداره اون بچه س نباید با ایندش بازی کنن و اونو خراب کنن
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 3
    متاسفم برا خودم و بقیه دهه هشتادیا