لزوم تبدیل مشوق‌های موقت ازدواج به  دائمی

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به ضرورت مشاوره در بحث ازدواج و تولید محتوا توسط این معاونت در راستای مشاوره ازدواج، گفت: معتقدیم بحث مشاوره به رونق و شکل گیری خانواده درست و پایه دار کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمد مهدی تندگویان در مراسم سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که با حضور وزیر ورزش و جوانان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی، خیرین و فعالان حوزه ازدواج و مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه این خدمات تحت پوشش بیمه نیستند و مکاتبات متعددی در این راستا انجام دادیم. با سازمان تأمین اجتماعی و با سازمان برنامه و بودجه نیز برای تخصیص اعتبارات مکاتباتی انجام شده اما همت عالی نیاز است تا این اتفاق رخ دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مراکز مشاوره و روانشناسی تحت نظر این معاونت تا شش جلسه به صورت رایگان مشاوره انجام می‌دهد اما ادامه این امر نیازمند هزینه است و خیلی از جوانان نیازمند استمرار این مشاوره‌ها هستند.

تندگویان به بحث "خیرین ازدواج" نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق بزرگی در بحث خیرین ازدواج افتاد که از استان گلستان شکل گرفت. اکنون در تمام استان‌ها مجامع خیرین ازدواج را داریم. درخواست داریم نیاز اساسی خیرین ما در دستور کار مجلس قرار گیرد. باید به جامعه خیرین ازدواج کمک کرد و خودمان طرح و ایده حل مشکلاتشان را دهیم. خیرین مسکن ساز نیازمند معافیت‌های ساخت و ساز هستند.

وی با تاکید بر اهمیت تبدیل مشوق‌های موقت به دائمی، افزود: سالهاست تبدیل مشوق‌های موقت به دائمی درخواست ما است، وام‌ها خوب هستند اما موقتی‌اند و در نهایت بازپرداخت اقساط برای زوجین وجود دارد. ای کاش این مشوق‌ها به مشوق‌های دائمی و مادام العمر تبدیل شوند که می‌تواند فرزندآوری را در پی داشته باشد لذا خواستار توجه به مشوق‌های دائمی در فصل بودجه هستیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تولید محتوا در حوزه جوانان کار مناسب و ماندگاری است، افزود: از جمله رسالت‌های این وزارت خانه بحث تولید محتوای ترغیبی و تشویقی در حوزه ازدواج و خانواده بود. شاید سال‌ها این تولید محتوا به خروجی مناسبی نرسیده بود و اکنون مفتخریم که کار تولید محتوا را که از دو سال گذشته آغاز شده است را رونمایی می‌کنیم که در شبکه‌های مجازی و در برخی رسانه‌های ملی به مرور پخش شده است.

وی ادامه داد: ما عدالت ساخت محتوا را برای جوانان رعایت کردیم این کارها توسط خود جوانان و برای جوانان ساخته شده و تقریباً ۴۰۰ جوان در ساخت این مجموعه‌ها همراهی کردند که منجر به اشتغالزایی آنها شد. ما این کار را برای تمام موضوعات و در تمام سیاست‌های کلی نظام می‌توانیم به صورت گسترده و کشوری انجام دهیم. این مجموعه به طور رایگان اول این هفته در اختیار تمام نهادهای سیاست گذار و… ارسال شده و ای کاش خاک نخورد.

تندگویان با اشاره به محتواهای تولیده شده در خصوص امر ازدواج جوانان توسط این معاونت، تصریح کرد: ما هیچ انتظاری جز ترویج و نشر این آثار نداریم. حتماً به نهادها توصیه می‌شود از این مجموعه بهره برداری کنند. در این محتواها با مدل نگرش‌های کلی سیاست‌های کشور کار شده و عمده عناوین آنها ازدواج موفق، مهارت‌های زندگی، اهمیت و ضرورت ازدواج آسان، مشاوره، جمعیت، فرزندآوری و فرزند پروری، خیرین ازدواج و سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها، کرونا و… است.

تندگویان همچنین این را هم گفت که محتواهای تولید شده کوتاه و قابلیت پخش در رسانه ملی را دارند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: هزینه تولید این محتواها مجموعاً ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و ما ثابت کردیم جوان‌ها با عشق کار می‌کنند چراکه اگر همین محتواها را شرکت دیگری تولید می‌کرد حداقل ۱۰ برابر قیمت فعلی تمام می‌شد. ین اتفاق خوبی است و این شبکه می‌تواند تولید محتوا در تمام عرصه‌ها و با عشق و خدمت و نیروی داوطلبی انجام دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 506807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.